Simma och springa

Det blev en ganska bra träningsdag idag. Medans mina föräldrar var här och lekte med barnen åkte jag och simmade, 1200m blev det. Snabb dusch för att sen åka hem och fixa middag, äta och krama om Micke som kom hem igen efter sin helg i Skövde. När vi nattat varsitt barn och Micke själv däckat i soffan (han hade bara sovit 1,5 timme på 1,5 dygn) så gav jag mej ut på en liten löprunda. Det blev bara en kort sväng på 5km och jag erkänner att jag är aldeles för bekväm av mej. Springer i den takt jag klarar av utan att ta i lite extra eller springa lite längre. Inser ju att jag måste börja utmana mej för att bli en bättre och framför allt snabbare löpare. Tror det är dags för intervaller och backträning.... Jag mår illa bara jag tänker på det men jag kan säkert lära mej älska det också ;)
 
Har ni tränat idag eller är söndag den klassiska vilodagen?
 
 
Jag har haft Asics löparskor så länge jag kan minnas. Prövade vid ett tillfälle Nike men då fick jag ont i ett knä och det var lite svårt att bli av med. Vet dock inte om det var en tillfällighet eller om det berodde på skon. Vågar inte chansa någon mer gång, utan kör alltid Asics. Jag överpronerar kraftigt så därför är bra stabilitet och dämpning ett måste, tycker Asics lyckats bra där.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :