Hej mitt vinterland!

Oj, vad snön vräker ner. Det har blivit rejält med snö och visst blir det ju himla fint till advent med detta vita landskap. Dock skulle det ju inte göra nåt om det slutade blåsa, är inge vidare skönt ute när det är -8 och snålblåst. Lite sol tack!
I morgon ska vi åka till Hudiksvall för att hälsa på min mormor och morfar. Tyvärr så har min mormor hamnat på sjukhus innan vi hann upp, men vi får hälsa på henne där istället. Hon vill ju så gärna träffa lillhjärta och vi ska ta generationskort :)
Hoppas verkligen att vädret är bättre i morgon, inge vidare att vara ute på vägarna i busväder :( Mest rädd är man ju att man ska bli ståendes efter vägen av olika anledningar när man har en bebis med sig...

Katten Muffin har nu gått från att mest vara utomhus till innekatt. Han är utomhus ca 10 min per dag eftersom han inte gillar vintern och snön. Jag tycker det är mysigt att han är inne mycket och sover i vår säng varje natt. Vi har ingen låda så han måste ju gå ut när det verkligen trycker på. Då är han ute i några minuter och sen vill han in i värmen igen :)

Igår var min mamma här och lekte med lillhjärta, då passade jag på att pikera några av pepparkakorna jag bakat. Hon hade som vanligt med sig en present, en superfin mössa som passar som en smäck på världens sötaste lillhjärta <3





Mössan är från www.buffisbarnklader.se

Kommentarer :

#1: ärmland

Javisst blir det himla fint ute med snö! Hehehe, nä kattväder är det minsann inte nu ;)

Tråkigt med din mormor och jag hoppas hon snart är frisk!

Vilka himla fina pepparkakor! Vad du är duktig!

skriven

Kommentera inlägget här :