En perfekt söndag

Fredagskvällen blev lugn, vi var hos mina föräldrar och firade min mamma som fyllde år. Det blev middag och trevligt umgänge. Igår firade vi Mickes systerson Herman som fyllde 1 år i fredags. Vi fick mat och tårta, tyvärr var inte vädret det bästa så vi fick hålla inomhus mestadels. På kvällen åkte vi in till Sandviken för att kolla lite på cruisingen. Vi tog min bil dit och gick ner på stan för att kolla eftersom vi inte har nån bil själva att åka med längre. Micke har ju sålt båda sina för att hitta nåt bättre. Tyvärr hann han inte på en charger-70 som fanns i sthlm i fredags men det lär väl dyka upp nån igen som kan duga. 

Idag var tanken att jag skulle spackla igen några hål i väggen och sen rolla  på väggarna en sväng i sovrummet MEN det var ju så himla fint väder så vem ville vara inne och greja? Istället planterade jag några blommor och hjälpte Micke att klyva ved. På eftermiddagen kom det några hit för att hjälpa till att sträcka poolduken när den skulle fyllas med vatten. Som tur är känner vi han som kör mjölkbilen så han kunde komma med vatten, annars har det tagit slut i våran brunn. Går ungefär 20 kubik i poolen så den tar ju en stund att fylla.
Nu är den i alla fall full med vatten och det gick bra, Micke håller på att göra det sista nu. Dock kom mjölkbilen med ca 2 gradigt vatten, så premiärdoppet blir en annan gång...

Sen på kvällningen fick Atlas gå ett spår jag lagt tidigare på dagen, gick sådär...
Problemet var nog att det luktade FÖR mycket av klöven på slutet vilket resulterade i att han slutade spåra och bara letade. Atlas är väldigt duktig på att vinda, men jag hade hellre sett att han haft nosen i backen. Han började i alla fall väldigt bra och spårade lugnt och metodiskt.
Tack och lov hittade han till slut klöven och då var både matte och hund väldigt trötta. Jag är glad för att jag aldrig tvingats bryta ett spår, utan att han alltid finner klöven även om det krånglar lite ibland.



Första tallriken med jordgubbar för i år, MUMS!





Atlas har en vattenbar utomhus också



Atlas leker sin favoritlek med husse







Efteråt blir det gos med kli på magen (Micke har en glasspinne i munnen om nån undrar...:)



Det har verkligen varit en Atlas dag idag. Han har varit med oss hela dagen i allt vi gjort och då mår han som bäst, här ligger han och tittar när vi klyver ved





Micke och Junne slätar ut duken



Dags att börja fylla





Klart!

Detta är vad jag kallar en perfekt söndag. När jag och Micke är hemma tillsammans och grejar saker, går härliga promenader och avslutar med god mat och film :)
Hoppas ni också haft en kanon helg!

Kommentarer :

#1: Lillan & Zelda

Men vilken härligt stor pool! Hoppas det blir en riktig sommar så ni får tillbringa mycket tid i den!=)

skriven

Kommentera inlägget här :