Våteksem och besök på friskvården

Ja, Atlas badade ju förra helgen och nu har han fått våteksem, SUCK! Micke upptäckte det igår, så jag tog ut honom på gräsmattan och rakade honom på det område som var drabbat. Sen finkammande jag och syrran igenom varenda millimeter men det fanns inget mer, dock ser det ut som om det varit ett rejält slagsmål på gräsmattan, hur mycket päls som helst. Fattar inte att en hund kan fälla så mycket. Har kvar fucidermsalvan sen förra gången så jag får köra med det nu få se om det ger sig.
Det var ju idag som Atlas skulle träffa Ann igen och det gick super bra, åkte faktiskt hem med en smula hopp :) Nu vågar man ju inte ens tänka en endaste possitiv tanke för då är man livrädd att allt ska raseras, MEN Ann tyckte det såg bra ut och hon är mycket nöjd över att Atlas klarar sig helt och hållet bara på att jag tillsätter glukosamin i maten...än så länge.
Sist vi var där så reagerade Atlas liiite på ena armbågen när hon böjde fullt genom att gäspa och backa lite, men i idag inte nånting nånstans så det kändes otroligt bra. Då har han ju trots allt levt på som vanligt och vi har inte gjort så mycket annorlunda.
Han fick prova löpbandet i vatten idag och det gick ju som en dans, Atlas klev villigt i och så bara lite fundersam ut när karet började fyllas upp med vatten :) Vi hade en vattennivå som är väldigt jobbig och Atlas fick jobba bra med benen när bandet började åka, han hade höga knälyft som gör att ryggen får arbeta och det hela så jättebra ut. Vi belönade lite med frolic och sen fick han stolt bära en apport medans han gick :) Ibland så stannade han upp för att tänka på nåt och då fick man snabbt locka på honom för att han inte skulle åka in i väggen bakom, det hände en gång men inte blev han rädd för det :)
Eftersom det blir badsäsong nu så tyckte Ann att jag kunde träna honom själv i älven och kanske satsa mer på detta inomhus till vintern. Jag fick som tips att ha sele och långlina när han simmar ut efter nåt för att kunna hålla emot honom lite. Då får han jobba lite mer och när han tar i kommer han ta ut rörelserna bättre.
Nu har min älskling rullat ihop sig i sin jätte trötta knöl och snarkar gott, hoppas han drömmer om hur snäll och duktig han varit idag :)

/Therese

Kommentarer :

#1: Lillan & Zelda

Tråkigt med fukteksem...

Men guuud så duktig grabben är då! Första gången och allt, kan tänka mig han är trött nu=)

Får hoppas han slipper få ont i benet igen.

skriven
#2: Carina T

Så härligt att höra! I morgon åker vi och våra fyrbeningar till henne då hon är i Falun. Vill att hon går igenom Eddie riktigt så jag vet vad jag har att göra med och om jag kan förebygga.



Kramisar!

skriven
#3: Annica

Skönt att det gick bra och vad duktig han var=)

Ja det är ett skit med fukteksem...vattenhundar som inte tål vatten=(

Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :