vårfin...eller?

Den här veckan har jag börjat jobba igen efter ledigheten, känns helt okej. Man blir lite konstig av att bara gå hemma och inte göra så mycket vettigt, till slut blir man lite knäpp och slöar till sig. Jag har åkt på en jäkla förkylning men det är inte så jätte konstigt eftersom alla verkar vara förkylda. Påsken har varit jättebra, har träffat vänner och mest bara varit hemma och grejat.
Atlas mår ungefär som vanligt, haltar inte iaf vilket är det viktigaste. Vi hade ju lite kalas här förra helgen och då fick han en massa fina presenter bla ett besök på valbo hundsim, leksaker, glukosamin, godis, och en bok med bilder på Atlas :)
Eftersom jag är ledig idag så hade jag bokat tid på ett ställe för att få rygg-och nackmassage, ansiktisbehandling samt färgning av fransar och bryn.
Vårfin är väl kanske synd att säga med åtminstånde vårstädad ;)
Alla som gjort ansiktisbehandling vet att man inte gör nåt annat efteråt utan åker raka vägen hem, det är liksom inte riktigt läge att gå runt på stan med mörka ögonbryn i ett rödflammigt ansikte med röda prickar :)
Skönt är det iaf och det bästa av allt är att det var en julklapp så jag betalade inte ett öre!!!
Tyvärr är man ju lite för snål för att unna sig sånt bara så där ändå...

Micke har slutat snusa och vi har slagit vad!!!
OM micke klarar att inte snusa så får han bestämma vårt efternamn MEN om han misslyckas så bestämmer jag. Jag tycker detta var en skitbra idé eftersom vi inte kommer fram till/kan enas om vad vi ska heta efter vi gift oss =)
Jag hopps verkligen att han lyckas  sluta snusa för det är mycket viktigare än vad jag heter i efternamn, men då får jag förmodligen heta Therese Wester i fortsättningen, det är bara att börja vänja sig vid det... Anledningen till att Micke sa själv att han ville sluta är att hans pappa som har snusat i 36 år blev dålig när han slutade och fick vad jag kallar "hopphjärta". Tror Micke är lite rädd att det ska gå lika för honom, så därför är det mycket bättre att sluta nu när kroppen är  i god kondition än att vänta när kroppen vant sig ännu mer med det som snuset innehåller. I så fall är det nog bättre att han snusar tills han dör.

/Therese

Kommentarer :

#1: Carina T

Spännande vad du kommer heta i framtiden ;)

Jag skulle också vilja gå på en ansiktsbehandling och framför allt behöva, men jag lägger nog mer pengar på Ozzy & Eddie än mig själv =))))



Kramisar!

skriven
#2: Annica

Hahaha...ja ska bli spännande och se vad du kommer heta i efternamn!

Skönt att Atlas är hältfri iallafall



Kram!

skriven
#3: Lillan & Zelda

Gott att läsa att Atlas inte haltar.

Lycka till för Micke att sluta snusa!! Jag önskar jag hade den motivationen... har snusat sen jag började sjuan och ja...det är ganska många är sen nu:( Oj! det blir ju typ 26 år sen!! Herregud jag kan inte fatta det själv, känns som igår! Inge bra att börja räkna det är då man inser hur gammal man är=)

skriven

Kommentera inlägget här :