Apportering

Jag och Atlas har ett problem vad det gäller apportering. Han sk. apporteringar på senaste tävlingen var katastrof och eftersom jag vet hur duktig han är nu för tiden på detta så blev jag väldigt förvånad och besviken :( Vi har tränat mycket på detta och han har varit väldigt duktig på träning och det har gått framåt.
Senast i söndags när jag var ner till vattnet och tränade så tänkte jag att nu ska jag vara på honom och korrigera så fort han börjar tugga, men inte ett endaste tugg. Jag tror aldrig han har apporterat så fint som i söndags. Grep det perfekt och simmar in utan ett enda tugg. Går upp på land i hyffsat tempo, fortfarande inte en tendens till tugg och lämnar fot utan större ansträngningar från min sida... ????
Nu har jag lånat en apport av en kompis och hoppas att det är det som är felet, att han tuggar för att det inte är mina apporter. Jag kan ju inte träna bort tugg om han inte tuggar på träning. Så nu hoppas jag på lite tugg på dessa lånade apporter, så vi kan få ordning på detta :)
Förmodligen är det en blandning av att det är nån annans apport och att matte är skit nervös på tävling och ger helt fel signaler till honom, som gör honom osäker på vad det är han ska göra.

Annars ska vi bara ha det bra i helgen och äta god mat och dricka gott!!!

Vill hälsa till alla er där ute som kikar in här ibland, en riktigt trevlig midsommar! /Therese med familj

Kommentarer :

#1: Lina & Astor

Hejhej



Trevlig midsommar!!!!!

skriven

Kommentera inlägget här :