Tävling i Garpenberg

Idag har jag och Atlas tävlat i Garpenberg. Jag anmälde oss bara till lördagen och tänkte att om jag skulle vilja vara med på söndagen också så kunde jag efteranmäla oss sen. Jag var först ut i startklassen och jag är mycket nöjd över min kille som idag visade att han kan apportera både träapport och paddel utan ett endaste tugg!! Atlas ville idag lämna apporterna framifrån och eftersom han inte kan avlämnande i fot till 100% än, så låter jag honom göra det på tävling hellre än att han släpper dem på backen. En annan liten delseger i vårt tränande var att han bogserade in mej utan att krångla, dock trängde han lite när vi simmade men jag är jätte glad ändå. Det var även med ett gäng Belgare med deras New Foundlandshundar. Dom klarade alla SOR-provet och fick därefter vara med och tävla i startklass. De hade bara fått reglerna och momenten översatta och skickade till sig, aldrig ens sett ett svenskt vattenprov. Det ena ekipaget skrapade ihop 196 poäng och vann startklassen!!!! Mycket imponerande att se med debut i startklass. Här kommer mina och Atlas poäng: Enkel apportering: 9 DK vid avlämnande Sökapportering: 9 - " - Hämta figg: 8 Tveksam start, DK Bogsering av båt: 0 Simma med förare: 7 DK, tveksam start, tränger Helhet: 8 Mycket lovande Totala poäng: 124 och 3 plac.

Kommentarer :

#1: Maaria

GRATTIS att det gick bra för er lördags:)

Själv har inte tränat nåt så valde jag att åka ner till Skåne istället..Nova hade ju fukteksem eller sår i svansen som tog tid att läka sig. Få se om ska med 29 aug i Norberg.. Tvekar pga Domare, skulle vilja ha annan domare..Och om vi hinner träna med?! Semester tar snart slut.. / Maria med vovvar

skriven
#2: Lina & Astor

Kul, grattis!

skriven
#3: Christel och Herman

Inte ett tugg på varken paddeln eller apportbocken, kanon. Och dessutom bogserade Atlas in Dig utan att krångla, härligt. Ni fick fina lovord också på helhetsintrycket: Mycket lovande. Härligt.

Jag tävlade första gången nu i söndags i den Öppna klassen. Kika gärna in och titta hur det gick.



Kram Christel.

skriven

Kommentera inlägget här :