Magisk morgon

Nu var det ganska längesen jag klev upp tidigt och sprang före frukost. Idag var det enda chansen till löpning då jobb och sen firande av 60-årig svärfar stod på agendan. Jag är så glad att jag tog chansen. Bara 6 grader på termometern, riktigt sval och fuktig luft. Dimman låg tät över åkrarna och solen jobbade sig sakta upp bakom träden. Så vackert att det nästan gjorde ont. Det blev en riktig feelgood runda och det var längesen jag kände den njutningen av löpning. Ni vet när kroppen bara vill springa, inget som försöker få en att sakta ner eller känslan av att det är jobbigt. Jag tänkte många gånger för mig själv att jag måste ut tidiga mornar oftare, det är inte mycket som slår den känslan. Jag har mått bra av den rundan  hela dagen och tänker ge mig ut i morgon bitti igen. Sen ett par år tillbaka när jag började springa regelbundet året runt är hösten verkligen en fantastisk årstid. 
Hoppas ni har en bra helg!


Kommentera inlägget här :