Hässelbyloppet 2015- Mitt lopp

De två mornarna innan tävlingsdagen hade jag små stickningar i halsen och lite snuva som sen försvann under dagen, som tur var blev det inget mera av det utan jag vaknade i morse utan att känna av varken hals eller rinnande näsa. Kl 8 plockade jag upp min vän Veronica och sen bar det av mot Hässelby, tog ganska precis två timmar att köra. Vi hade gott om tid före start och hann äta mellis i lugn och ro, hämta nummerlapparna, lämna in väskorna och värma upp ordentligt. Vädret var perfekt med 8 grader och sol. Det var många tankar före start och jag visste att det skulle komma göra ont. Planen var att gå ut hårt och sen bara försöka hålla fart så länge som möjligt. Första 4km njöt jag faktiskt av, nästan så jag undrade om farten var så hög som jag trodde och ja, mycket riktigt ett snabbt tempo höll jag och det gick så lätt. Vid halva sträckan satt det tidtagning och då såg jag där att jag hade nytt pb på 5km (22:49) Sen, vid ca 6km började det bli lite jobbigt och jag fick börja tänka positiva tankar men jag höll fortsatt skaplig fart. Sen blev det bara värre och värre. Benen började protestera lite och flåset som jag haft bra kontroll över blev allt mer ansträngt. Jag såg på klockan vid 8km att sub50 inte skulle bli nåt problem och försökte glädjas åt det men nu var det så kämpigt i svag motbacke på slutet. Sen minns jag knappt mer än att jag fick slita och mina lungor bara skrek och väl inne på upploppet gör jag en sista ansträngning att öka farten och går i mål helt slut. Jag kände mig sjukt nöjd även innan jag tittade på klockan för jag visste att jag krossat mitt tidigare pb och jag hade inte kunnat springa ens några sekunder fortare. Jag hade givit allt.
Den officiella tiden blev 46:35 och det är mer än 3,5 min snabbare än mitt pb, det känns helt grymt!!
 
Trevligt lopp utan trängsel och bra fart på löparna även i motionsklassen, så det var inga problem att springa i sin egna fart eller ta sig fram.

 
  Nu ska jag ge mig själv två veckor av mysträning. Träna det som faller mig in, utan krav och press bara för att det är roligt. Klockan kommer inte få följa med på löppassen för jag ska bara springa för att det är skönt och för att mitt huvud behöver det, bara för att njuta. Sen ska jag blicka framåt och ta mig an nya spännande utmaningar 😃

Kommentarer :

#1: Karin

JÄKLAR !!!!!! Va grym du är Therese <3 Önskar jag hade ett litet uns av din målmedvetenhet =) Men jag gör så gott jag kan i alla fall. Kram på dej bästaste Therese <3

Svar: Du är jättebra själv som tränar på! Kul att du anmälde dig till Tjejvättern igen, kommer gå hur lätt som helst!! Kram
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :