Älska hösten

Vaknade av att barnen tassade upp kl 7 i morse. Efter en natt med några minusgrader var det fortfarande kallt och frostigt ute. Jag hade löpning planerat men eftersom jag var ledig så var det ingen brådska, utan åt frukost med familjen först. Efter Hässelbyloppet bestämde jag mig för att ge mig själv två veckor av kravlös träning och endast göra det jag har lust med, om jag har lust. Att ge sig ut i skogen i den kalla och krispiga luften som är så skön att andas är bland det bästa jag vet. Att också göra det utan klocka och springa utan plan på stigar, stanna, ta en bild, njuta och springa vidare är helt underbart! Naturen är så oerhört vacker nu och jag får alltid det här lugnet i kroppen på hösten. Det blev verkligen en riktigt feelgood runda. Dessutom fick jag också se två älgar på kanske 50m och då blir jag lite extra lycklig. Vilda djur i sin rätta miljö är fantastiskt och känns alltid lika speciellt. 
Blev faktiskt en sväng till upp i skogen på eftermiddagen också med barnen och deras mormor. Så himla mysigt att bara gå omkring, plocka pinnar, kottar eller vad det nu är och prata om djur och natur. 
Kram på er!

Kommentarer :

#1: Karin

Ja, det var en underbar eftermiddag med dom finaste som finns <3 <3 <3 Kram =)

skriven

Kommentera inlägget här :