Vilken vecka

Maken har varit mer eller mindre sjuk den här veckan och jag var inte sen att utnyttja tillfället till max och har passat på att träna massor när han ändå varit hemma nästan varje kväll. 8 pass blev det till slut och det är jag grymt nöjd med, det hör verkligen inte till vanligheten även om jag skruvat upp tempot en smula nu.
 
Måndag: 60 min fotbollsträning + 50 min styrka
Tisdag: cykel 20 min och löpintervaller
Onsdag: vila
Torsdag: 50 min styrka +  7 km löpning
Fredag: 60 min löppass, backträning 
Lördag: 50 styrka
Söndag:10 km löpning
 
Nu är maken frisk igen vilket jag såklart är glad för men nu är det återigen ett större pusslande för att få ihop allt men med rätt prioriteringar så går det :-) 
Idag hade jag bestämt mig för att testa en 10 km runda för att få lite status på löpningen som det varit lite si och så med på sistone av förklarliga själ. I början på varje pass känns foten lite stel och lite obehagligt med tejpen men ju längre jag springer desto bättre känns det. Någonstans vid 6 km släppte allt och benen bara gick av dig själv. Solen sken och pannbandet åkte av. Grym känsla att kunna ösa på och kroppen bara svarar. Trots en tuff träningsvecka kändes kroppen så pigg och jag spurtade de två sista km i lätt medbacke och klockan stannade på under 52 min. Fantastisk pass och känslan blev exakt så som jag hoppades på när jag medvetet bestämde en lättlöpt runda för att växa mentalt och få självförtroende efter skadan. 7 veckor kvar till halvmaraton och hoppas utvecklingen fortsätter uppåt. 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mari

=) Grymt ju. Tråkigt att mannen är sjuk, men bäst en passar på :)

Svar: Hihi ja så är det :-)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :