Längdskidåkning

Efter en jobbdag var det så skönt att åka några varv skidor i elljusspåret och tömma huvudet och andas frisk luft. Det hade snöat lite fint nästan hela dagen och temperaturen låg på ca -1 när jag skulle ge mig i väg. Jag hade med mig min pappas valla låda och läste på alla möjliga pytsar, burkar och tuber. Tillslut bestämde jag mig för en fästvalla på burk. Fästet blev grymt, jag kunde springa upp för backarna men glidet var obefintlig. Svårt balansgång det där, svårt att ha både och. Måste jag välja så är ändå fästet viktigast. Jag är inte så stark i bål och klarar inte av att bara staka och måste kunna diagonalåka emellanåt när det går lite uppför. Med dåligt glid gick det inte så fort utför heller och det var skönt. Balansen är inte så bra så här i början och nedförsbackar medför alltid en aning skräck hos mig. Klarade dock alla backar idag utan att ramla :-)
Tänkte mycket på min Kortvasa som var en del av min Tjejklassiker när jag åkte. Jag tror aldrig jag fått en sån endorfin kick någonsin som då, underbar känsla som jag aldrig glömmer! Klart roligaste loppet och aldrig i hela mitt liv har jag haft så bra skidor, bra fäste men samtidigt så snabba (tack världens bästa pappa ♡).
Löpningen får stå lite åt sidan för tillfället men jag blir inte stressad för det. Jag vet hur jag ligger till och vet att det inte är nån fara om det blir lite löpning några veckor, jag ska nog klara att springa en halvmara ändå till våren. Känns skönt att inte ha så stora mål i början på året. Jag tränar det som är rolig och känns bra, just nu är det längdskidor. Som jag har längtat!





Invigde min nya underställströja från Kari Traa i 100% merinoull. Satt tight och bra och tröjan var super skön och snustorr när jag kom hem. Jag är helt såld på materialet! Väl värt varenda krona!

Kommentarer :

#1: Maro

Men gud så kul, som jag kan längta efter detta :) Måste köpa skidor.

Svar: Ja, det är så himla kul! Kanske för att man bara kan åka på vintern... :-)
Therese

skriven
#2: Mari

Men gud så kul, som jag kan längta efter detta :) Måste köpa skidor.

Svar: Ja, du måste köpa skidor!!! :-)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :