Avslappnat

Eftersom en ledig helg helt utan träning skapar stress hos mig så startade jag helt enkelt med en löprunda på Lördag morgon. Hade inte sprungit på en vecka men känslan var mycket god. Fästet o mina icebug's är fantastiskt och jag kan springa helt avslappnat på alla underlag. Dock domnar jag lite i framfoten men hoppas det går över.
Efter löpning och lämning av barn åkte vi vidare norrut till Orbaden spa hotell. Började med bubbel på rummet och fortsatte sen till spa avdelningen där vi hade det hur skönt som helst. Bubbelbad under stjärnhimlen, mineralbad och bastu. Jag kände mig som en ny människa efteråt. Piffade till oss lite och begav oss till restaurangen, där vi avnjöt trerätters middag. Så himla gott!! Hummer, älg, röding, vildand bland annat. Efter en del vin och eftermiddagen i spat var vi ganska möra att vi gick till sängs tidigt och jag vaknade redan 5:50 efter en natt med ostörd sömn, hur ofta händer det liksom :-) Lyckades ändå somna om och vaknade ett par timmar senare med kurrande mage. Grym frukost med underbar utsikt över Ljusnan med finaste sällskapet.
Vår helg på Orbaden har varit toppen. Bara få vara vi två utan andra som också vill ha våran uppmärksamhet. Vi har pratat, skrattat och haft det mysigt, helt perfekt!
Som om inte det vore nog så hann jag även med en sväng på skidorna när vi kommit hem, 12km innan skymningen kom och en fantastisk helg blev fulländad!
Nu väntar redan en ny vecka runt hörnet men det känns bra, fotbollsträning i morgon och det ser jag fram emot!


lite från dessert buffén


Finns det bröd, frukt/bär, nötter/frön och ägg på en frukost buffé är jag nöjd!




Kommentarer :

#1: mari

Men wow. Vilken helg :)

skriven

Kommentera inlägget här :