Sommarlista

Efter att jag sett listan både här och där i bloggar jag läser och själv gillar listor, så kommer även min:
 
1. Hur ser dina planer ut för sommaren?
 
Har inte mycket inplanerat och det är skönt tycker jag. Vill kunna vara lite spontan och inte känna att jag har späckat schema när det är ledigt. 30 års firande, passa på att träffa vänner jag ser alldeles för sällan och kanske tar jag tåget och hälsar på någon. Dagsturer för barnen kommer det bli, bla Furuvik och annat skoj! Vi har mycket att göra på huset och eftersom det inte hinns med så mycket annars när vi båda jobbar så kommer vi satsa en hel del på det. En hel del träning är iaf nåt som planerats in.
 
2. Vad gjorde du på midsommar?
 
 
Jag gjorde det som jag gjort de senaste åren på midsommar. Varit med vänner, ätit god mat, lekt lekar, pimplat vin och sen cyklat till Koversta gammelby på logdans för att sen trampa de 12km hem på morgonkvisten.
 
3. Min bästa sommarfrukost?
 
 
Frukt och/eller bär med kvarg, naturell yoghurt, nötter och frön. Har ganska nyligen upptäckt granola på riktigt och det är farligt gott!
 
4. Bästa sommarlåten?
 
 
Svårt. Jag är allätare och lyssnar på det som passar humör och dagsform men en bra sommarlåt är Håkan Hellströms "Det kommer aldrig va över för mig", så himla härlig!
 
5. Vad passar bäst på grillen?
 
 
Grillad kyckling är ju så gott och halloumi. Ingen fulländad grillning utan halloumi :-)
 
6. Vad dricker jag helst i sommar?
 
 
Kranvatten med hallon och lime, minelarvatten med smak om jag vill lyxa till det och vitt vin eller rosé vid festligare tillfällen.
 
7. Vad läser jag i sommar?
 
 
Jag läser inte. Har aldrig gjort, böckerna jag läst i mitt liv kan jag nog räkna på två händer. Gillar att bläddra i tidningar och då helst om träning/löpning och mode.
 
8. Favoritplagg under sommaren?
 
 
Förutom träningskläder så älskar jag blusar, ihop med shorts. Gillar skarpt tunna, fladdriga byxor också med ett enkelt linne.
 
9. Bästa parken?
 
 
Här finns inga parker och bor man som jag så behövs det inga heller :-) Jag har skogen, åkrar och ängar runt knuten.
 
10. Bästa badstället?
 
 
Får nog säga Hamre. Där har jag badat varje sommar sedan jag var barn och jag trivs där. Det är i Dalälven och väldigt vackert!
 
Mia, fyll i listan du med vettja!! :-)
 
 
Förra sommaren
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mari

=) Kul att läsa.

skriven

Kommentera inlägget här :