Ridning

Efter ett besök på marknad och fika begav vi oss till våra vänner som tog sig tid att vi skulle få rida. Thelma var först ut på shettisen Octavia och det gick fint tycker jag. En lugn promenad i skritt där Thelma höll sig i sadeln och tyckte det var roligt. Thelma har ridit ca 3 gånger tidigare och det var roligt att hon ville testa idag.
Jag själv har inte ridit speciellt mycket på många år men det blev en del på mellanstadiet :-) Nordsvensken Tessa är super snäll och jag red på henne i hagen med Johanna i andra änden av en longerlina. Det kändes bra när jag satt där men jag kan inget längre, så jag åkte liksom bara med. Travade lite också men studsade runt som en boll hihi! Roligt var det iaf och det är ju toppen att ha en vän med häst om andan faller på någon mer gång :-)




Kommentera inlägget här :