Traditioner och pepparkakshus

Jag tycker om traditioner, speciellt på högtider som jul och midsommar. Som den kontrollmänniska jag är vill jag gärna veta att julen ser ungefär lika år ut och år in. Låter det trist? Jag tycker inte det, kontroll och traditioner har alltid varit en trygghet för mej och nu börjar barnen bli så stora att vi tillsammans kan skapa våra egna små traditioner i vår familj. Pepparkakshus är en sån grej som vi gjort när jag var barn och som vi för första gången gjort i den här familjen idag. Tanken är förstås att barnen ska minnas det och tycka att det är mysigt att göra varje jul, kanske resten av livet. Thelma tyckte det var jätteroligt och nu pryder det vår skänk så fint och ska göra enda till efter jul.....undrar hur mycket tjat det kommer bli om att vi ska äta upp det ;-)
 
Gillar ni traditioner, och har ni några speciella ni absolut inte ändrar på?
 
 

Kommentarer :

#1: Julia

tycker också om julen, så himla mysigt! och vilket fint pepparkakshus :) minns när man var yngre gjorde alltid jag och min lillasyster ett varsitt och hon åt alltid upp baksidan på sitt hus för att ingen skulle märka ;) men det liksom "säckade" ihop ;) haha vill även passa på att tipsa om min adventstävling, tror den skulle passa dig!

Svar: Hihi! Det är så härligt att ha fina julminnen :-) Ska genast kolla in din tävling!
Therese

skriven
#2: Amanda

Så himla fint, bra jobbat!!:-)

Svar: Tack! Thelma har gjort det mesta och det är såklart det finaste pepparkakshus jag någonsin har sett, helt opartisk förstås ;-)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :