Sista dagen

Thelma är utlånad till mormor och morfar så jag stoppade ner Wilson i vagnen och gick på en härlig förmiddagspromenad i underbart väder. Såna här dagar blir jag påmind om varför jag bor just här. Att promenera efter en grusväg längs skog och öppna stora fält så här års gör mej så lycklig enda in i själen. Det är långt in till stan och visst kan jag ibland sakna närheten till allt men inget slår detta, närheten till det som är viktigast för mej och som ger mej frihetskänsla.
Idag är det sista dagen på årets absolut bästa månad, sköna Maj. Det är i Maj allt vackert slår ut och grönskan kommer med sin fulla prakt, hela sommar väntar och det roliga finns framför en. Bästa träningsperioden på året drar igång på allvar och ofta bjuder Maj på härlig försommarvärme och soliga dagar. Håller alla tummar och tår för att vi får en varm och vacker sommar, jag får aldrig nog av det.
 
Planen idag är cykling, med eller utan barn. Borde simma i helgen också men det prioriteras inte utan kläms in om det finns tillfälle, tid och lust.
Nu är det full fart mot helgen som gäller och för min del innebär det festligheter med familjen, träning och hemmapyssel.
 

 
 

Kommentera inlägget här :