Offentliggöra sina mål

Snart är 2013 slut och nästan varje år känns det lika när nyårsafton närmar sig. En smula vemod över att lämna ett år fyllt av kärlek, glädje och en massa fina minnen även om det har varit tufft mellan varven och botten har varit nära ibland. Sen är det också en befriande känsla att lämna det bakom sig på nåt vis och blicka framåt och fokusera på det som komma skall, alla oskrivna blad att fylla.
2013 har helt klart varit mitt livs träningsår, fantastiskt på många sätt! Tyvärr får jag avsluta det här träningsåret med en urusel sista månad med nära på noll träningstimmar. Det i sig gör ju att jag är väldigt träningssugen och vill inget hellre än att ge mej ut och springa, känna hur musklerna bränner och kroppen som underkastar sig viljan och huvudet.
Jag behöver ha mål, jag måste veta varför jag håller på. För mej funkar det inte att bara vilja vara lite hälsosam. Det finurliga med att ha tydliga mål med träningen är att man kan plocka fram det när det blir motigt, för det blir det. Det kommer svackor och då behöver jag bara ställa mej frågan varför? Varför gör jag det här? Varför springer jag i mörker i spöregn? Svaret på frågan måste vara så självklar att jag blir helt övertygad. Jag går ständigt och har olika mål i huvudet, små mål och stora mål som ingen annan känner till. Det är nåt väldigt läskigt med att offentliggöra sina mål tycker jag, då blir det allmänt känt och pressen att lyckas stiger drastiskt men samtidigt kan det vara det lilla extra som gör att man når sitt mål.
Sen kan man inte alltid lyckas heller, ibland går det inte vägen och det dör ingen av. Det krävs mod för att sätta upp höga mål och ju högre mål, desto högre risk att misslyckas förstås men också större seger när man nått sitt/sina mål.
 
Mina mål för 2014 är: Springa min första halvmara 21km i Maj (gärna under 2 timmar men siktar på att bara genomföra), Vårruset 5km under 25min i Maj, Tjejmilen 10km under 50min i Sept och kanske kanske om jag vågar och med en bra löpsäsong i bagaget Lidingöloppet 30km i Sept.
 
Det är dom lopp jag planerat att springa men dyker det upp nåt mer roligt så kanske jag hoppar på.
 
 
Lidingö Tjejlopp 2013
 
 
Tjejvättern 2013
 
 
Tjejmilen 2013
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mia

Jag behöver också tydliga mål för att känna mig motiverad. Hoppas 2014 börjar bättre för dig än slutet på det här året. Lycka till med dina utmaningar! Det kommer att gå jättebra. Lidingöloppet 30 km kommer säkert gå galant! :)

Svar: Det hoppas jag också!! Tack så mycket!
Therese

skriven
#2: Mari

Oh, fina och kloka ord. Jag önskar dig all lycka på vägen =) inte dåliga mål du har heller, och du..... heja heja, du kommer klara det =) grymma du !!

Svar: Tack, vad snäll du är!! Jag har höga förväntningar på 2014 och ser verkligen fram emot att börja den vägen som ska ta mej till mina mål :-)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :