Skidor och tankar

Vi har haft en riktig mysdag här hemma idag, det var det Thelma helst av allt ville göra :) Vi var ute en sväng på fm men sen blev det lek inne.
Så fort Micke klev innanför dörren när han kom hem från jobbet stack jag i väg för att beta av några kilometer i skidspåret. Jag älskar den där timmen bara för mej. En timme att ägna åt träning men framför allt så är det balsam för själen att glida fram genom skogen och bara höra ljudet från skidorna och mina andetag. Jag funderar en hel del också, skönt att få tänka i fred ibland utan en massa ljud runt så jag kan höra mina tankar haha! Oftast tänker jag på allt och inget, stort och smått, livet liksom och dess berg och dalar. Mitt i alla tankar kan jag förstås inte undgå att tänka på min kropp och hur den känns. Gårdagens styrkepass kändes ordentligt i skuldror och rumpa, gött att få bränna på där ännu mer. Ljumskarna är ett problem (som alltid vid skidåkning) och jag inser också hur mycket mera triceps jag måste köra. Jag är missnöjd med mitt tempo, känns som om jag bara ligger och mysåker. Jag vill bli snabbare men det går inte så bra, i en utförslöpa gick det dock fort....lite för fort, så jag ramlade. Fick snö innan för kläderna och slog ryggen men jag reste mej snabbt och kände inte efter alltför mycket :) Ingen fara altså men det är ju läskigt i backarna när det går fort.
Summa av den knappa timmen blev 8,3km, skön trötthet i rumpa och triceps, ett lättare huvud där många tankar lämnat och extra tankad på energi.
 
Snart ska jag äta en god räk- och avokadosallad och fortsätta dagens mys i soffan. Tv:n strejkar så det blir kanske en film. Önskar er trevlig kväll!
 
 

Kommentarer :

#1: Hanna Karlsson

Vad härligt med skidåkning!

Svar: Ja, verkligen!
Therese

skriven
#2: Madeleines.se - FotogladGravidMamma

Hihi nej jag skulle såklart aldrig köpa en säng jag tycker är ful, båda är fina men på olika sätt, med stomme blir det ju genast lite mer "hemtrevligt", ombonat, och denna är ju så lantlig och fin - men kontinental är ju en klass för sig, har ett vännerpar med en liknande sån säng vi kikat på och man sover som på moln, gud så skön den är! Och man kan ju köpa till bara en gavel till kontinentalsängen, även denna stomme finns som bara gavel men jag inbillar mig att det inte ser lika fint ut och att det "borde" vara tyggavel till kontinental.. hmm, ja, det tåls att tänkas på men det blir nog molnsängen, som ju ÄR fin den med, väldigt klassiskt snygg, hihi :D

Kram!

skriven
#3: Hanna Z | Mamma - Mode - Gravid

Jag har tack och lov blivit ganska så skonad från andra som ska tycka och tro. Hade nog med kunnat tycka det var lite jobbigt, eller ja, klart folk får spekulera och gissa kön, det gör ju jag med och även om jag inte tror på myter och skrönor så tycker jag det är så roligt att testa sånt där och spekulera och fundera. Älskar att inte veta, samtidigt som jag är galet nyfiken då och då:) Med Elliot i magen var känslan så stark att det kändes som om vi tagit reda på kön. Jag VISSTE att det var en pojke redan tidigt i graviditeten. Denna gång har jag ju inte den där känslan, velar som en tok fram och tillbaka…

skriven
#4: Madeleines.se - FotogladGravidMamma

Väldigt speciellt, ofattbart nästan och så mysigt :D

skriven

Kommentera inlägget här :