Tid

Sitter här och slösurfar runt lite och väntar på att resten av familjen ska vakna. Ja, jag gillar att ha gott om tid på mornarna. Hade klockan på 7 men vaknade kvart i och då gick jag upp för att slippa höra eländet, det resulterar i att jag får en massa tid över innan det är dags att åka till jobbet, eftersom jag redan har massor med marginal. Mycket bra med tanke på att jag hinner umgås med min underbara familj en stund innan jag åker.....om det tänker vakna nångång vill säga ;)
Thelma har en jobbig period nu med hennes sovstunder som inte riktigt stämmer. Det går absolut inte att dra ner till en sovstund, hon orkar inte hel hel dag eftersom hon bara sover max en timme då, ofta kortare än så. Då resulterar det i övertrött hysterisk tjej som får jättesvårt att somna in. Men sover hon till nästan 8 på morgonen så blir det också svårt att hinna knöla in två sovstunder eftersom hon helst inte ska sova för sent på eftermiddagen då vi sen lägger henne 19 på kvällen. Jäkla sjå det där. Nu känns det som om det blir lite som det blir men vi måste lägga henne 10 även om hon vaknar 8 för att hon ska hinna sova en gång till sen....
Det märkliga är att hon sover mycket längre när hon får sova 2 ggr men sover bara en kortis efter lunch om hon bara får sova en gång, undra varför? Hade ju såklart varit klockrent om det varit tvärtom.
Dock sover hon fortfarande hela nätterna utan krångel bortsätt ifrån att det tar ganska lång tid på henne att somna, tror det tog över en timme igår....

Nä, nu ska jag kolla om det är nån som tänker vakna.... :-)

Kommentera inlägget här :