Lego

Thelma har fått ganska mycket duplo lego i julklapp och hon älskar att plocka med alla bitarna. Hon har tidigare lyckats ta isär bitar och ibland med en lyckträff fått ihop två men idag såg jag hur hon koncentrerat byggde ett litet torn med 6 bitar som hon satte dit :-) Jag tycker lego är en himla bra leksak där de får skapa saker, lika så pussel är bra och utvecklande som kräver tanke bakom.

Nu har jag precis krypit runt på golvet och plockat upp alla dessa små legobitar så det ska kunna gå att dammsuga och sen väntar bara soffan en stund innan det är läggdags :-)

Go kväll!

Kommentarer :

#1: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Aaw, det kan jag verkligen tänka mig! Funderar på att köpa en pall hem hit också, eller om det kanske funkar med stol (fast kanske inte de vi har nu. som har tygdyna, det blir ju lite blött, hihi), så roligt för de att plaska och greja :D



Många kramar

skriven

Kommentera inlägget här :