Resesäng

I morgon ska jag och Thelma åka till mina föräldrar och sova över. Thelma har sovit där en gång innan, då var hon nästan 4 månader. Mina föräldrar ska vara barnvakt när vi ska till Göteborg i Juli så det är läge att kolla hur det funkar för henne att sova där nu när hon är lite större. Micke kommer inte vara henne i morgon kväll så för att slippa sitta hemma själv så passade det ju bra med den här övernattningen. Kan ju ångra att vi inte har sovit över mer med henne när hon var mindre men man sover ju liksom inte över bara för att om man inte behöver.
Vi har köpt en resesäng som vi tänkte att hon skulle få sova i när hon sover borta och jag hoppas den duger åt fröken :)
Vi la inga jättesummor på resesängen och jag har vänner som har lika och den har funkat hur bra som helst för dem. Denna är köpt på Jysk och kostar 399:-, som hittat!
Det jag känner kan komma att bli störande faktorer med lillhjärtas natt i morgon är att vi inte kommer att få riktigt lika mörkt i rummet och att det är en annan säng, jag vet inte riktigt hur känsliga de kan vara för sånt men känner jag lillhjärta rätt så kan det bli knöligt...hon är väl som sin mamma, allt ska vara enl konstens alla invanda regler ;)
Vi måste ju iaf börja träna henne nu inför det som komma skall.



Nu är det bara sängen som hägrar. Trött är jag och eftersom jag vet att jag MAX får sova till 6.30-07.00 så är det läge att knoppa in snart :) Kan ju hända att lillhjärta ropar på mej ett par gånger i natt också, hon har börjat göra det ibland. Då brukar hon ropa: Mamma kom och hjälp, jag har bökat i väg så jag ligger tvärs över sängen :)
Hon rör sig så mycket på nätterna nu att hon hamnar huller om buller lillskruttan. Då är det bara att gå in och lägga henne rätt igen, hon vaknar inte ens utan gråter och stånkar i sömnen.
En morgon när jag gick in för att hämta henne då hon vaknat så hade hon fötterna på kudden som Pippi ;)

Go natt!

Kommentera inlägget här :