olydig hund

Hej allihopa! Allt rullar på i mitt liv. Jag går långa promenader med Atlas och Thelma, städar, myser, fikar, shoppar och träffar vänner.
Tänkte jag skulle höra vad ni tror om detta:

Atlas har aldrig tagit nåt här hemma som går att äta utan att fråga om lov. Hans tunna med hundmat kan stå framme utan lock när han är hemma själv utan att han tagit en kula, eller om ett ben ligger på ett lågt ställe där han garanterat skulle kunna nå det. Han tar inte ens en köttbulle även om jag tappar den på honom utan att fråga innan han äter upp den... Nu vet ni läget :)
För någon vecka sen hände nåt mycket märkligt (det är mycket märkligt med tanke på hur Atlas är). Fast jag var i köket så går han helt plötsligt fram till kattmatskålen och börjar äta!!!??! Jag flyger upp och ropar "NEJ" varpå han slutar direkt, men varför tror ni han gjorde det? Han är ju 6,5år och har aldrig gjort det innan och dessutom hände det en gång till sen, även den gången var jag i köket.
Fattar noll, hur kan det komma sig att han helt plötsligt gör nåt han aldrig skulle drömma om tidigare?

Är i alla fall mycket glad över att Atlas mår så bra som han gör. Vi kör på som vanligt med vetegroddsolja och aktivhund och inte sen han fick domen för 1,5år sedan har han behövt smärtstillande, så himla skönt. Jag vet ju att rätt som det är kan det vara kört men jag är så lycklig över att han får må så här bra och följer med oss på långa promenader utan att bli extra stel. Stel är han ju lite grann jämt om han legat länge och så men inte så han har ont av det. Han är glad och leker gärna också, så härligt att se.
Förstår om en del av er vill läsa lite om träning med honom också, men just nu lyser den med sin frånvaro. Skulle mer än gärna köra lite viltspår men det funkar inte just nu. Tränade lite lydnad i hallen igår iaf. Han var så taggad att han först körde hela registret innan han kom och satte sig fot :) Han är för go min kluns!

Mornarna och förmiddagarna är fortfarande min favorittid på dygnet. Man är utvilad och man har en ny härlig dag framför sig, en bebis som är nöjd och glad och en hund som välkomnar en ner i köket :)
Får man dessutom detta smile från älskade lillhjärta så är hela dagen gjord :)


Kommentarer :

#1: Laila♥

vilken söt liten bebis du har =)

skriven
#2: Mormor Karin

Meeeen ÄLSKADE Thelma va SÖÖÖÖÖT du är !!!!!! Jag blir rörd till tårar varje gång jag ser dej lilla GOA GULLHÖNA. Är sååå LYCKLIG att jag har förmånen att få vara din mormor. KRAM PÅ DEJ ÄLSKADE SÖTNOSA !!

skriven
#3: Malin

Vet ju egentligen inte hur hundar funkar, men det där beteende som du beskriver känner jag ändå igen hos Ludvig, precis efter vi fått Herman. Är man van att alltid ha fått all uppmärksamhet och så kommer det nån annan och stjäl mycket av dem, då måste man testa gränser och se hur mamma och pappa reagerar. Tror det är vanligt hos nyblivna storasyskon.



Jättefin bild på Thelma förresten. Och fin tröja ;)

Vi ses på söndag!

skriven
#4: Therese

ja du Malin, det kan mycket väl vara som du skriver med uppmärksamheten. Tröjan är jättefin :)!!!

kram

skriven
#5: Annica

Ja jag funderar också på om det kanske är svartsjuka för att han inte får all uppmärksamhet längre=)

vad himla söt hon är Thelma:) jag har blivit gammelmoster till en liten Jack..men så klart bor dom i Umeå så jag har inte fått träffa honom än!

ha det bra// Kram=)

skriven
#6: Lina med Astor

Jag tror också att det skulle kunna vara så som Malin skriver.. Det borde ju vara en stor förändring för Atlas med med tillökningen i familjen där han kanske inte får liiika mkt uppmärksamhet som han fått tidigare.



va go hon ser ut förresten!

kram

skriven

Kommentera inlägget här :