pepparkaksbak

Igår var jag hem till mina föräldrar och bakade lite pepparkakor med mor min. Är ju trevligt att ha lite fika hemma till advent. Jag skulle vilja baka lussebullar också men jag vet inte om det är lite väl vågat att dra igång en deg med en liten som än så länge är ganska oberäknelig...
När jag kom hem sen på kvällen så var det dags för kvällspromenad. Roligare promenad har man ju gått.. Oplogad väg där jag släpade vagn och hund, ja man får mer eller mindre släpa Atlas när det är sånt busväder som igår. Det blåste snöstorm och jag kunde knappt se var vägen var, samtidigt som jag var rädd att plogbilen skulle komma. Är ju ganska svårt att komma undan på en smal byväg med div bagage. Då är det ganska skönt när man sen kommer in i värmen.





Ser ni vilka det är på plåten? Micke, jag och lillhjärta =) Jag vet, jag är fånig men det bjuder jag på ;)



Det här är en ganska vanlig kväll i våran soffa. Är säker på att Atlas också legat där om han fått ;)


Nä, nu ska jag sätta på lite julmusik och göra en inventering i julsakslådan inför helgen. Vackraste jullåten är helt klart "Helga natt" med Tommy Körberg, vilken pipa!

Såg att man kunde gå med i nån grupp på Facebook om en nykter jul. Då började jag tänka lite på det... Jag kan inte fatta att det är så många som måste dricka på julafton? Stackars alla barn som måste fira julen med sina berusade föräldrar. Julen är barnens högtid och de ska inte behöva uppleva fylla på självaste julafton, inte över huvudtaget egentligen.
Okej om man dricker ett glas vin eller en öl till maten, men hur i helvete kan man behöva bli full? Jag fattar noll och är så glad att jag är uppväxt med ett nyktert julfirande.
Skaffa barnvakt och festa runt på nyår istället då!



Kommentarer :

#1: Värmland

Håller med! Fattar inte varför det måste kalaseras på julafton! Jo, när jag var ung innan barnen var vi ett gäng som brukade träffas på julaftonskvällen och slå till med en rejäl fylla, det hade vi som tradition i flera år men då drabbar det ju ingen! Efter barnen har jag aldrig druckit ens en droppe på jul men i år har jag bestämt att dricka en öl eller glögg. Vi ska för första gången fira jul hemma hos oss i år, vi har alltid brukat åka till föräldrar men i år ska vi fira jul här=) DÅ ska jag kosta på mig att smaka till maten för barnen har ju blivit så stora men INGEN fylla. Jag säger som du, stackars denbarn som måste vara med om en full jul:(

skriven

Kommentera inlägget här :