Föräldragrejer och härlig ledig dag

Igår var jag och Micke på ett informationsmöte på försäkringskassan ang föräldrapenning mm. Kan inte begripa varför nåt ska behöva vara så komplicerat och krångligt? Hur som helst så fick jag iaf svar på ett par frågor jag funderat lite över.
Efter det så passade vi på att kolla lite på barnvagnar, börjar bli dags att beställa snart. Herre hjälp vilken djungel säger jag bara. Inte för att jag blev så mycket klokare men vi redde ut en del begrepp med hjälp av en säljare iaf. Jag är nog ingen barnvagnsmänniska och tycker att alla vagnar är ganska fula och ser fåniga ut, men jag måste ju liksom ha en och för mej är det viktigt att den tilltalar mej estetiskt och inte bara funktionsmässigt:)
Jag och Micke fastnade iaf för samma vagn och det visade sig att vi hade helt samma tycke och smak vad det gäller designen, dock var det ju den dyraste förstås. Jag vägar ge mer än 6000-7000 för en vagn, nån måtta får det vara.
Har inte bestämt oss än, måste klura lite mer först... Om det finns nån barnvagnsexpert där ute så vill jag gärna ha bra tips!

Eftersom min scanner tydligen har kastat in handduken så har jag nu tagit kort med digitalkameran på fotona istället, så ni (Läs:Annica) som blev nyfikna på vår Nordis vi hade en gång i tiden får se honom nu =)





Här är han vår härliga Winnas!



Min mamma skjutsar ett brudpar



Idag var ju tanken att jag skulle måla en massa i sovrummet MEN nu var det ju 18 grader och sol när jag skulle äta frukost och då blev jag sittande på altanen istället. Måste väl finnas bättre dagar att måla på ;) Tog en promenad med Atlas och vi flämtade i kapp i värmen. Kom en åskskur på em men sen kom solen tillbaka. Jag var i väg en sväng och hämtade blod jag beställt och då visade bilen att ute temp var 25 grader, gött! Har faktiskt målat lite också, passade på när det regnade. Målade listerna för andra gången och fönstret. Hoppas det snart torkar så jag kan ta en vända till.



Jag kan inte längre äta yoghurt eller fil utan hallon eller blåbär, det är ju så himlans gott och betydligt nyttigare än sylt :)



Frukost på altanen. Hade vi bara haft vatten i poolen så vete fan om jag inte tagit ett morgondopp :)

Kommentarer :

#1: Annica

Men ååå så fin han var nordisen=)...jättefina bilder=) vad kul att få se han!

ha en trevlig helg// Kram:)

skriven
#2: Lillan & Zelda

Riktigt fin nordsvensk! Kul att du la ut bilder så vi fick se han.

Samma sorts flingor till frukost som jag käkar ser du ut att ha på fatet, men bär istf. för sylt brukar jag inte ha men borde nog minsann ha det! ser mkt. godare och nyttigare ut. Mums!

skriven

Kommentera inlägget här :