Borta bra men hemma bäst

Igår morse kom vi hem från vår Gotlandsresa. Det har verkligen varit en trevlig resa med en del olika aktiviteter. Söndag till torsdag hade vi verkligen kanon väder. Vi har solat och badat, varit på folkrace, åkt gokart, varit på bilmuseum, kikat på raukar och grillat i solnedgången, shoppat i Visby, varit på bio, spelat fotbollsgolf, ätit god mat, umgåts och skrattat mycket!
På fredagen började det dåliga vädret och eftersom det visade sig att det skulle hålla i sig hela helgen med spöregn och snålblåst så bestämde vi oss för att boka om båtresan hem och åka hem ett dygn tidigare. Hemresan var inge vidare alls, det var kuling och folk spydde överallt. Jag försökte sova men det var helt omöjligt, istället var det bara att blunda och försöka tänka på nåt annat. Gissa om jag var glad att jag i vanlig ordning ALLTID tar en åksjuketablett innan jag flyger eller åker båt.
Det är alltid roligt att åka i väg på semester och hitta på grejer MEN det bästa är alltid när man kommer hem! Tillbaka till dom man längtat efter och sin egna säng, badrum och kök. Min mamma har bott hemma hos oss hela veckan och tagit hand om Atlas och Muffin, hon har även sett till syrrans katt. Atlas hade en uppvisning utan dess like när vi kom hem, han dansade runt i hallen och gjorde piruetter. Han höll nästan på att slå knut på sig själv =)

Fårö var väldigt vackert och vi hade en lång fantastisk sandstrand bara några minuters gång från stugan. Havet var ovanligt varmt och höll ca 24 grader, hur skönt som helst.
Innan vi åkte fick jag en present av min syster, hon är sån....man får små presenter ibland :) Denna gången var det en bok: "Jag är Ozzy". Ozzys bok om hans liv som precis givits ut på svenska. Jag fixar inte att läsa en bok på över 350 sidor på engelska, även om det hade varit roligare.
Jag tog med mej boken på resan och den fängslade mej. Jag häpnades över vilket liv han levt, helt sjukt egentligen att han fortfarande lever.



Nu ska jag bara vara hemma och ta det lugnt. Förbereda mej inför hösten så gott det går och vänta :)

Här är en del bilder från Gotland



Vår härliga sandstrand där vi fördrev dagarna med att sola, bada, spela kubb och strandtennis och bara mysa med en bok





En rauk



Den vackra solnedgången



jag och min älskling!



En söt igelkott utanför ica



Hela gänget (utom Oscar som tog bilden)

Tack till Anna, Sikkan, Lina, Oscar, Micke och Linda för mycket trevlig sällskap!!! Speciellt tack till Anna & Sikkan som fixade med stugan och en massa annat!

Kommentarer :

#1: Annica

Åh vad mysigt att vara på Gotland=) stranden ser ju helt underbar ut=)) men vad snygg Atlas blev i sommarfrillan!!! Ja det måste vara skönt för han och det är ju så skönt då man upptäcker om dom förbaskade eksemen är på gång!! Och pälsen växer ju faktiskt ut igen=))

ha en bra söndag/ kram:)

skriven
#2: Lillan, Zelda och Ninja

Vad mysigt ni verkar haft det! Har aldrig varit på Gotland men skulle verkligen vilja dit nån gång.

Visst är det otroligt skööönt att komma hem till sitt eget när man varit borta.

Hahaha, kan tro Atlas var glad när ni kom hem! Det är kärlek det=)

skriven
#3: Carina T

Ja visst är det härligt att åka på semester men ännu härligare att komma hem ;)

Vi har ställt in de mesta av vad vattenträning är. Har liksom tappat suget. Men det brukar komma tillbaka.



Kramisar!

skriven

Kommentera inlägget här :