Atlas i sin nya sommar outfit

Igår var jag i väg till en uppfödare i Årsunda som har en dotter som kan trimma hundar. Jag har tidigare ringt runt till olika trimsalonger men ingen har haft tid. Till Sofie fick jag komma redan samma kväll, hur grymt som helst! Hade mina funderingar på att raka hela honom, han kommer inte att ställas nå och för hans skull är det ju allra skönast. Husse blev väldigt skeptisk till det men sa som vanligt att jag skulle göra som jag tycker :)
Väl hos Sofie så sa vi att vi skulle börja raka fronten och under magen, byxorna ville jag också ha bort. Det är ju på dom ställena som det är tätast päls, så det kändes viktigast. Sofie var jätte duktig och noggrann, ansade tassarna och klippte till det så fint på sidorna att det inte syns att hela magen är kal. Hon körde av i armhålor och jumskar och fluff byxorna förvandlades till superkorta sommar shorts :) Atlas var som vanligt jätte snäll och stod aldelens stilla när hon höll på.
När jag kom hem så ansade jag själv öronlapparna och tunnade ur lite bakom öronen, klippte klorna och annat små pyssel.
När husse kom hem sneglade han in för att se vår stora nakenhund, men tills hans stora förtjusning såg Atlas bara ut som en smäcker, något ranglig unghund ;)
Han är så söt i sin nya frisyr och jag vet att han njuter av att slippa all den tjocka pälsen. Idag kan ha få ta sig ett dopp när jag inte längre behöver vara rädd för våteksem.





Atlas blev så busig igår när husse kom hem så det gick inte att få så bra bilder men får lägga upp bättre en annan dag!

Kommentarer :

#1: Lillan, Ninjelda & Ninja

Men ååååh vad söt han blev! Har funderingar på att göra detsamma med Zelda men har ingen som kan fixa det åt mig på nära håll:/

Det är ju så himla skönt för dem att få bada och så slippa bli blåst efter varje bad.

Kramisar!

skriven
#2: "mormor" Karin

Åååhhh !! Sötnosen, va fint det blev. Blir ju jätteskönt det där. Vi ses på söndag Atlas ! KRAM !!

skriven
#3: Malin & Boman

Hej



Den där Sofie, tror du man kan få låna henne? :) Vi har också kollat runt men ingen har någon tid eller så har dom semester. Boman behöver verkligen trimmas han luktar jäst urk!

skriven

Kommentera inlägget här :