Denna gången hade jag kameran till hands

I morse var "mina" älgar och hälsade på igen och denna gången var jag beredd med laddad kamera :) Fick ganska bra bilder genom altandörren och sen filmade jag dem men jag kan inte se filmen i datorn för det saknas tydligen nåt program för det...har ingen aning om hur man gör??
Dom var ganska orädda och struntade fullständigt i att Atlas voffade på dem. Vi var ut på bron och tittade på dem och inte ens då fick de speciellt bråttom i väg.
Vilda djur in på husknuten är väl inget jag gillar egentligen eftersom jag tycker de ska hålla sig i skogen, men visst är det en spännande upplevelse att få se dem så otroligt nära.
Har väldigt svårt för folk som lägger ut mat för att locka till sig vilda djur för att kunna se dem på nära håll, det blir inge bra i längden.
Finns alltid en risk med att de blir lite mer tama och tappar en del av respekten för människan. Ofta slutar det i en olycka där djuret känner sig trängd och då helt plötsligt är det djurets fel att det skadat nån :(

Eftersom jag inte lyckas lägga upp filmen ska ni får se lite bilder iaf :)



















Atlas ligger snällt och väntar medans jag är inne och hämtar syster för en promenad härom dagen.


Nu ska jag ta tag i listerna i sovrummet, dom ska bli vita istället för mörkbruna.

/Therese

Kommentarer :

#1: Malin

Håller med dig om matandet, speciellt när man bor nära vägar och dom måste springa över för att få maten. Men det var otroligt bra bilder och det är ju så roligt när man få se dom så nära =)

Ha en trevlig Söndag, vi ska åka och vara med Bomme i Sevallbo.

skriven
#2: Annica

Vad kul att du fick dom på foto=)) jättefina är dom...gillar mest bilderna där Atlas tittar på dom genom altandörren=)

Kram=)

skriven
#3: Christel och Herman

Vilka underbara bilder. Håller med fullständigt då Du skriver att man inte skall mata vilda djur. Efter ett tag blir dom "tama" och helt plötsligt blir det djurets "fel" att den är inne i tid och otid hos oss männsikor. Otroligt att dom inte blev rädda då Atlas skällde.



Kram Christel och Herman

skriven
#4: Lina & Astor

Häftigt att se älgarna på så nära håll, dom var fina!

och häftigt att du och Micke ska få en bäbis, Grattis!! det kom oväntat :)

kram

skriven

Kommentera inlägget här :