Dålig dag

Idag är ingen bra dag :( Åkte till stan för att shoppa lite saker och då fick jag för mej att prova lite kläder...det skulle jag inte ha gjort. Har aldrig känt mej så fet och ful nångång, och detta är väl bara början. Det är inte magen som är problemet, det är mina ben, armar och allt löst pluffs som dallrar överallt :(
Skulle inget hellre än att börja tokträna och sluta äta, men det går inte när man inte orkar ett skit och sen är döende hungrig hela tiden. Hade även tänkt köpa kort på badhuset för att kunna simma lite, men de tankarna försvann....
Så, nu har jag gnällt av mej lite grann, känns redan bättre ;)

Ska iaf snart åka och fika med en kompis som jag bor ganska nära men som jag ändå inte träffar så ofta, så det ska bli jätte trevligt!
Jag och Micke håller också på att klura på om vi ska bygga ut huset lite grann och jag kan lova att jag redan har en mycket tydlig bild i huvudet om hur det ska bli :) Då kommer detta att äntligen bli mitt drömhus med badrum i anslutning till sovrummet och en walk in closet *gilla* =)
Det tråkiga är väl att detta inte kommer att bli verklighet än på ett bra tag, men vad vore livet utan drömmar? ;)

Nu blir det en prommis med älsklings vovven i behagligt klimat -2.5!

/Therese

Kommentarer :

#1: Lillan & Zelda

Om det är till en liten tröst så känner jag mig precis lika dan, och jag antar att många efter denna vinter gör det då det faktiskt varit så kallt att det är svårt att få till kontinuerliga "svettpass" utomhus :( Att gå en vanlig kisserunda tar ju inga kalorier och bygger inga muskler :( Har åxå jobbat så mycket så tiden för att simma har prioriterats bort...

Men det löser sig till våren, eller hur?=)

skriven
#2: Malin (vill också klaga lite)

Själv sitter jag hemma och vilar om dagarna eftersom jag har så mycket sammandragningar och värkar att ungen kommer väl i mars i stället för maj :( Väldigt jobbigt då man har en pojk som ska underhållas. + halsbränna, restless legs så man inte kan sova och foglossning ;) ok nu har jag också gnällt av mig lite.

skriven
#3: Annica

hihihi ja visst är det skönt att gnälla av sej lite ibland!!

Ja själv skulle jag behöva maraton pass ute på åkern..snöpulsa....huuu jag tänkte tanken på att komma i våtdräkten....men fick genast upp en bild på en michelingubbe...eller en michelingumma=))) hahaha jaa förresten jag kom att tänka på bilden där man aldrig aldrig ska prutta i en våtdräkt..hahaha..såååå känner jag mej...synd att man ska tycka så mycket om god mat OCH godis=))

Trevlig helg// Kram

skriven
#4: Christel och Herman

Visst är det väl skönt att få gnälla av sig emellanåt. Det behöver vi alla. Jag känner mig också fet emellanåt, speciellt då man skall köpa kläder, usch, inget roligt att titta i spegeln i provrummet. Såg här ovan ang att komma i våtdräkt, uhhh, fasar nu till våren.

Bygga ut huset och fixa badrum i anslutning till sovrummet och en walk in closet, suck, jo, jag tackar jag, vill också ha en walk in closet. Vi har precis renoverat köket med bla nya luckor, blev så fint. Får se vad nästa projekt blir.



En fortsatt trevlig helg.

Kram Christel och Herman

skriven

Kommentera inlägget här :