Bra helg

Började helgen med att jobba på lördagen, efter att jag somnat i soffan 21.30 på fredagen. Senare på lördags kvällen åkte vi till Gävle för att gå ut och äta med syrran. Micke har hjälpt henne med bilen så hon ville bjuda som tack för hjälpen.
Vi fick även med oss Lina & Oscar till en mysig pub på söder. Vi åt oxfilé och potatisgratäng med kantarellsås, det var så himla gott och sen avslutade vi med chokladtårta, grädde och noisettesås :) Oj, vad mätta vi blev!
Idag har jag tittat på damernas 3 mil, bjudit mina föräldrar och syster på mat, varit på loppis, sovit middag i soffan och gått promenad. Nu återstår bara en dusch, kvällsmat och sen soffan med siktet inställt på herrarnas 5 mil, det roligaste på hela OS. Jag hoppas på en riktigt rysare även om det säkert blir tufft för våra svenskar. Micke är ganska nöjd över att OS snart är över så han kan få välja en gång vad vi ska se (vi har bara en tv). Han har varit överseende ändå och tittat på alla skidlopp med mej (även om han oftast somnar ;).

Micke har skottat av alla tak på våra uthus, uterummet och garaget. Det är ju så många byggnader som rasar in här och där och nu börjar snön bli så tung. Det är väl värst för gamla lador.

/Theres

Kommentarer :

#1: Annica

Vad gott det lät med maten!

Ja usch nu börjar det bli riktigt otäckt med allt som rasar pga snön!! Nu jä**** räcker det med detta snöande..men det snöar här idag IGEN=(

Ha en bra måndag/kram

skriven
#2: Karin

Tack Therese O Micke ! För god mat och trevlig samvaro igår. Efter en dryg jobbhelg var det precis vad jag behövde. KRAM !

skriven
#3: Lina & Astor

Haha han är för snäll Micke :)

Jag fick faktiskt Alvar att se melodifestivalen med mig i lördags haha men då fick jag muta han lite först med ost och kex ;) han gillar inte att se på tv, och speciellt såna saker som melodifestival.



skriven
#4: Christel och Herman

Aj då, så Atlas svalde nålen som valp. Ja det kunde ju gått riktigt illa. Peppar, peppar så har Herman aldrig svalt något som han "städar", men man kan aldrig veta. Jag blev ju som sagt rädd då han lämnade nålen till mig. Idag skiner solen hos oss, härligt, och lyckan är stor, ha ha ha. Men igår vräkte snön ner hela dagen, vilket bakslag från regnet och droppandet som var under helgen.



Kram

skriven

Kommentera inlägget här :