Året som gått....

....ligger i topp som ett av det bästa åren i mitt liv!

Januari

Jag får reda på att jag är med barn och blir både väldigt glad men även lite skräckslagen



Jag och syster på nyårsafton förra året

Februari

Vi hade envisa älgar på tomten från och till hela vintern och en dag i februari hade jag kameran till hands. Är även och gör mitt första ultraljud i v 12 och får för första gången se vårt lilla barn. Sen blir det en hel del titta på OS och det blev ett fantastiskt sådant med många medaljer och Sveriges bästa prestationer på längdsidan på många många år. Det blev väldiga rysare och jag har nog aldrig tidigare i idrottssammanhang varit så nervös, skrikit och gråtit som då.

Mars

Börjar rusta i sovrummet


April

Vi firade som vanligt min och Atlas födelsedag i april men det hände lite mer. Vi fick biljetter till Ozzys konsert även om det var högst osäkert om jag skulle kunna gå och tyvärr blev det inte så…


Maj

Lägger en del viltspår och vi grejar för fullt med altanen och poolen.



Juni

Det var härligt väder i juni med mycket sol och varmt! Vi åkte ner till Lund över en helg på dop och Micke hade poolpremiär i det 18 gradiga vattnet. Sovrummet blir färdigt också.



Juli

Värmeböljan vet inga gränser och det är såå underbart med en riktig sommar! Åker till Hudik för att besöka mormor och morfar, det är över 30 grader varmt den helgen så det blir några svängar ner till ån för att svalka oss.

Atlas får en skön sommarkostym med betydligt mindre päls, luftigt och skönt.

Vi semestrar på Gotland en vecka och har det hur mysigt och skönt som helst.

Tyvärr får vi också ett jobbigt besked som gör oss väldigt ledsna.



Augusti

Lillhjärta föds och vägen dit har varit spännande och mysig, men även jobbig på slutet och turbulent eftersom det inte blev som vi tänkt oss, men i slutändan blev det så bra.

September

Mitt liv förändras mycket i och med lillhjärtas födelse. Kommer faktiskt inte ihåg så mycket av september, känns som en enda dimma med svaga inslag av blöjbyten, skrik och amning.

Vi får i alla fall biljetter till Maiden på Ullevi sommaren 2011 och Micke köper en Camaro -69.

Oktober

Träffar vänner, kollar när Micke åker crosstävling och firar vårt första år som gifta.

November

Första snön kommer i mitten på november och vintern kom för att stanna. Vi bestämmer oss för att bygga ut huset och ansöker om bygglov. Mormor mår inge bra och hamnar på sjukhus, vi åker och hälsar på henne och morfar och tar generationskort.



December

Mysig men en kall och snörik månad. Lever ett stillsamt liv med fikadejter, lite shopping och promenader.

Sammanfattningsvis har det varit ett bra år, det mest spännande året i mitt liv faktiskt. Mycket känslor med både glädje och sorg, tur är väl att glädjen väger upp det tråkiga som händer så man orkar gå vidare.

Vill önska er alla ett gott slut och ett riktigt gott nytt år! Mitt nyårslöfte för i år är att tänka positivt och inte slösa energi på att irritera mej över saker. Ta vara på tiden med mina kära och göra saker som jag blir glad av! Hoppas 2011 blir lika spännande och fantastiskt som 2010!

 

 

Kommentarer :

#1: Värmland

Intressant och kul att läsa sammanfattningen av 2010. Mycket som hänt för er, bara att bli föräldrar är en omtumlande förändring men åh så underbart!

Kramis och hoppas på att 2011 blir bra och ska ge er många glädjestunder!

skriven

Kommentera inlägget här :