Sakta men säkert...

..går det framåt med Atlas mage. Han mår bättre, är piggare och för varje dag utökar vi maten så han så småningom ska komma upp i full ranson. I morse på promenaden höll jag andan när han skulle bajsa, man är ju livrädd att det ska vara löst igen, men det såg okej ut. Det blir iaf bättre och bättre.
Det känns så skönt att han mår bättre för han måste ha haft fruktansvärt ont i magen min lilla älsling. Nu är man så glad att han mår bättre att man nästan glömmer bort emellanåt att han har en massa fel, men ibland kommer det över mej hur dåliga han är fast han just nu mår bra i magen :(
Även om det är tungt ibland så har jag ju en stor älskling också, som dessutom fyllde 6 år igår!!!! Självklart skulle det firas med en smaskig tårta med lax och torkad fisk ist för ljus, den blev väldigt uppskattad =)
Muffin kommer alltid när man ropar och vill alltid vara med där man är. På kvällarna är det BARA husses knä som duger och det har nog inte gått en kväll utan att han legat där när vi tittar på TV. Han skulle aldrig drömma om att ligga i nån annans knä.
Däremot på nätterna när vi ska sova så är det BARA mattes sida av sängen som duger, då ligger han och gosar med mej hela natten, oftast på mina ben så man inte kan röra sig. Det är ett fasligt sjå att hinna lägga sig tillrätta innan han placerar sig på ens ben :) Jag fattar inte vad mitt liv vore utan mina underbara djur, de är fantastiska och ger en så otroligt mycket gläjde varje dag.



Muffins lax tårta, MUMS!



Ja, han äter på bordet.... Det är ju trots allt hans födelsedag ;)



En utslagen hjälte i husses knä

Kommentarer :

#1: Carina T

Vad skönt att höra om att Atlas mår bättre i magen. Det är otroligt vad ens djur betyder mycket och när sånt här händer så inser man ännu mer hur mycket man håller av dom.



Passar även på att gratta Muffin =) Härlig tårta han fick.



Kramisar!

skriven
#2: Lina & Astor

Grattis Muffin! Vilken gölli tårta han fått :) och va skönt att Atlas mår bättre o bättre. kram

skriven
#3: Annica

Grattis i efterskott till Muffin...klart han ska äta tårta på bordet=)

Skönt att Atlas är bättre i magen.

Kram// Annica,Älsa & Bollnästrollet

skriven

Kommentera inlägget här :