Ingenting blir som man tänkt sig...

Idag var ju tanken att jag och Atlas skulle träffa sjukgymnast Ann Essner, men så blev inte fallet. I lördags natt började Atlas kräkas och må dåligt. Han fortsatte hela söndagen och ville på söndagkvällen varken äta eller dricka och både kräktes och var lös i magen. På måndag morgonen var han riktigt hängig och då bara sprutade det nån blodblandad sörja ur honom. Jag blev skit rädd och ringde vet som sa att jag skulle komma på en gång.
Väl där så fick jag sedan åka igen utan hund för de ville ge Atlas dropp eftersom han inte ätit eller druckit på över ett dygn. Micke fick åka och hämta honom på kvällen sen. Då när micke kom kräktes han igen och hade kraftig diarré med blod, så då sa vet att vi skulle komma in med honom igen morgonen därpå för att lägga in honom med dropp hela dagen :(
Nu har jag äntligen fått hem Atlas som mer och mer visar sitt vanliga jag, han är mycket gladare och verkar piggare. Han blev SÅ glad när jag hämtade honom =) De hade gett honom en pytte portion mat och han hade ätit med god aptit. Nu ska han ha mini mål varannan timme och sen ska vi utöka succesivt. Måtte vi inte få några bakslag att han börjar kräkas igen för då är det bara att åka in med honom till vet. De tog även parvotest som var negativt och hans vita blodkroppar visade att han inte hade nån vätskebrist, så det känns skönt.
Vi har köpt ett foder speciellt för hundar med mag och tarm problem samt att han ska ha två mediciner i en vecka för bla. magkatarr.
Troligtvis är det hans smärtstillande medicin Metacam som han reagerat på och det ska jag aldrig ge honom igen, om han behöver smärtstillande i framtiden så får vi prova en annan sort.

Jag hoppas så för hans skull att han bara blir bättre och bättre nu så han så småningom kan börja äta sitt foder igen. Sjukgymnastiken får vänta ett par veckor tills han är pigg igen.

/Therese

Kommentarer :

#1: Anonym

Men fy fan vilket j-la skit rent ut sagt=( hoppas att han får vara pigg nu då!!!!

Ge Atlas en stor kram från oss!

skriven
#2: Lillan & Zelda

Fy, vad otäckt!! Hoppas det blir bättre!

Många kramar fr. Lillan & Zelda

skriven
#3: Lina & Astor

Nämen fy va obehagligt. Stackars Atlas, skönt att han är piggare och gladare och att det fortsätter så för det där lät inge kul alls.

kram

skriven
#4: Johanna & Co

Hej hej! Tänkte bara berätta att Atlas 5 års present är inföskaffad :) Födelse-Partyt på påskafton-dagen är väl på? Vi ses imorgon, kan prata mer då, vill även höra om Atte-Patte har druckit nå än...Men så länge han äter är det ju kanon!!! Kramar

skriven
#5: Malin

Usch! Kommer ihåg att Boman reagerade liknande på den medicinen. Fast inte så kraftigt som Atlas. Boman vägrade äta mat och kommer ihåg att han var in med Björn och fick dropp för vätskebrist.

skriven

Kommentera inlägget här :