Träff med gamla vänner och altan...igen :)

Ja, nu har jag hunnit med och hälsat på mormor och morfar, man får lite dåligt samvete för att man inte är dit så ofta. Men det är roligt att träffa dem och jag tror dom uppskattar väldigt mycket att vi kommer.
Döm av min förvåning när jag kommer hem på måndagkvällen och Micke sitter på vår altan och har det bra. Han fick hjälp av en kompis att skruva dit trallen, så de  hade hunnit färdigt hela däcken när jag varit borta. Oj vad glad jag blev över den överrasknigen!! Det blev super fint och väldigt stort, men eftersom vi ska glasa in en del så var det nödvändigt. Idag har det varit soligt och fint och det var så mysigt att kunna gå ut på altanen och sola och äta lunch =)

Igår kväll var jag hem till en tjej som ingår i mitt gamla kompisgäng från skoltiden. Hon skulle ha lite fest och det var även 4 andra av mina gamla kompisar som kom dit. Jätte roligt att träffas allihopa och prata minnen och annat strunt, vi har haft väldigt roligt genom åren. Alla bor inte kvar här i kring så man får passa på när de kommer hem för att besöka sina familjer på somrarna.
Vi drack vin och spelade kort och hade det allmänt trevligt. Sen åkte vi till ön där det är dans på tisdagarna i juli, det var så jäkla mycket folk att man inte hade en chans att få köpa nåt i öltältet. Det spilldes på en och man knuffades hit och dit men trots det så var det helt okej, men det räckte bra med att vara där i 2 timmar innan vi for hem igen.
Idag har jag inte gjort många knop, bara slappat i solen. Ska nog fara in till stan en sväng i eftermiddag och handla lite mat samt lämna in lite skrotguld, få se om vigselringen jag hittat blir liiite billigare... ;)

För alla er som vi se bilder på altanen så kommer de nedan, och ni andra som tröttnat på allt altantjat så tar inlägget slut här ;)





Anledningen att det inte är färdigt i ena hörnet är att det ska dit en pool nästa sommar och det är dumt att göra hålet i förväg ist för att göra färdigt trallen runt poolen när den är på plats.



Givetvis ska vi dit med räcken och trapp mm, men det tar vi i vår.



Atlas älskar att vara på altanen, han har bra utsikt på allt som händer men han har aldrig heller kopplat av så bra ute tidigare. Han skulle aldrig lägga ner huvudet och sova på gräsmattan, men idag låg han helt på sida och tok snarkade när jag och Micke vilade. Skönt att han känner sig så trygg där uppe ;)

Kommentarer :

#1: Annica

Oj vad bra det blir med altanen! Klart Atlas trivs=)

Ha det så bra// Kram

skriven
#2: Lillan & Zelda

Jag är en av dem som INTE tröttnat på altantjat så jag tittade på hela inlägget=) Det blir ju kanonstort och härligt! klart att Atlas trivs där, det skulle jag åxå göra=)

Kramis!

skriven
#3: Anonym

va fint det blir med altanen :) jättekul att träffas Therese!!!

skriven
#4: Carina T

Oj vad fint det blir! Förstår om Atlas gillar att ligga där och ha koll ;)



Kramisar!

skriven

Kommentera inlägget här :