År 2009

Nu är det årskrönikor och tillbakablickar överallt, så jag tänkte att även jag skulle sammanfatta året som gått. Enklast att göra det är med ett enda ord: känslomässigt. Det har varit år med väldigt mycket känslor, både bra och dåliga. Det har varit ett oerhört jobbigt år på flera sätt med även spännande och glädjefyllt.

# Jag minns 19 mars när jag åkte till veterinären med Atlas hälta och hela min värld för ett ögonblick rasade samman. Det var ju värre ställt med honom än jag någonsin hade kunnat föreställa mej.



*älska*

# 1 april åkte vi ner till Lund för att hälsa på våra vänner Emma och Tobbe. Tog även en tripp till Tyskland för att handla alkohol till det stundande bröllopet.

# Våren bestod i mycket träning, jag både sprang och cyklade. Tanken var att det skulle hålla i sig hela sommaren med sikte på milen.

# 30 maj döptes min guddotter Görel Viola Joline

# 25 juni är ett datum jag aldrig kommer att glömma. Det var då Kaktus gick bort i en hemsk olycka. En händelse jag kommer bära med mej resten av mitt liv. Bilder som plågar mej kommer aldrig att försvinna ur mitt huvud. Det finns nog inget jag önskat så mycket ogjort som att jag skulle vara hundvakt den där dagen. Jag är så oerhört ledsen för det som hände och sänder en tanke till hans familj som också haft ett jobbigt år.

Det var också då jag fick veta att min älskade och största idol Michael Jackson lämnat oss. Min sorg visste inga gränser och jag har fällt så många tårar över detta. Jag tänker på honom fortfarande varje dag och vill inte förstå att det faktiskt hänt. Samtidigt som det är en lättnad att han äntligen fått frid. Tänk hur mycket han gjorde för denna värld och inte ett skit fick han tillbaka. Ingen älskade som Michael, men själv så var han bara ett missfoster i andras ögon. Jag kommer alltid att älska honom och hans musik, han är den störste av alla och aldrig kommer någon att komma i närheten av det han åstadkommit.

# 11 juli ordnade jag och Johanna klassfest, kul att träffa gamla klassen igen, även om det var några som inte kom.

# I juli tog vi första spadtaget till altanen och däcket blev färdigt 5 dagar senare

# Bröllopsplanerna är i full gång och sommaren susar fort förbi

# 1 augusti blev datumet för min möhippa och det är bland det roligaste jag gjort i mitt liv. Alla mina vänner var med förutom ett par stycken. Det var en jätte härlig dag tillsammans med tjejgänget innan jag skulle gå från sambo till fru.

Det var dagen efter det jag fick reda på att Emma väntade barn, men jag blev inte förvånad, utan hon berättade bara det jag redan visste, hihi 

# 9 oktober firade jag och Micke vår 10-års dag men även vår bröllopsdag! Lätt en av de bästa dagarna i mitt liv! Det blev helt perfekt och jag är så himla nöjd och glad över resultatet av 11 månaders planering och slit för att det skulle bli precis så som jag ville. Hade dock aldrig gått att genomföra om det inte var för våra föräldrar, syskon och fantastiska vänner. Ett minne för livet!

# 11 oktober åkte vi till Florens på smekmånad. Det var jätte härligt och jag tog ett stort kliv bort ifrån min flygrädsla. Efter allt som varit och en väldigt omtumlande höst så var det bara jag och min älskade på tu man hand i ett främmande land. Hur mysigt som helst

# 25 december ramlar morfar ihop och det blir färd till sjukhuset. Tror han har nån inflammation i bukspottkörteln. Hoppas han repar på sig och får komma hem snart. Är i skrivandes stund fortfarande kvar på sjukhuset.



Världens bästa morfar!



2009 är verkligen ett år jag kommer att minnas för alltid och det gör ingenting om 2010 inte blir lika händelserikt. Det kan gärna bli lite lugnare men nåt säger mej att det blir full fart =)

Jag har slutat att ge nyårslöften eftersom man aldrig håller dem. Men min önskan är att hålla igång träningen och att umgås mycket med familj och vänner, som är det viktigaste jag har. Utan dem vore jag ingenting!

Vill önska er alla en trevlig nyårsafton och en bra start på 2010!!!

Kommentarer :

#1: Annica

Ja det har verkligen varit ett händelserikt år för er på både gott och ont! Nu håller vi tummarna att 2010 BARA har gott med sej i bagaget!

Ha det så himlans bra nu och

GOTT NYTT ÅR till er=)

Kram!

skriven
#2: Carina T

Ja de må jag säga att det var rätt starka saker du gått igenom 2009.

Hoppas 2010 blir en aning lugnare ;)



Gott Nytt År!

skriven
#3: Lillan & Zelda

Kul att läsa din sammanfattning av år 2009, även om en del varit sorgligt så verkar det ändå som det lyckliga har övervägt. Önskar dig ett nytt år som innehåller färre sorger och många lyckliga stunder!

Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :