Vattenträning

Eftersom jag ska tävla Atlas i helgen så var ju lite träning ett måste. Jag har haft en liten svacka efter förra träningen, då luften gick ur mej lite grann, men nu tar vi nya tag och ska ge järnet i sista tävlingen för säsongen. Förra helgen fick jag hjälp att Micke, Andreas och Johanna med träningen för att kunna använda båten. Atlas har ju hållt på och släppt repet innan båten tar i bott och det betyder ju noll poäng... Vi la fokus på att jobba upp Atlas ur vattnet med lite fart för att han skulle hålla fast repet hela vägen upp till mej. Har även bytt mitt kommando till "apport" eftersom det betyder att han ska hämta, men framför allt LÄMNA till matte och jag hoppas på så vis att han ska ta med sig repet till mej. Har även en repstump som jag tränar apportering med för att han ska lära sig att att lämna ALLA rep precis som en apportbock. Träningen gick helt okej och det kändes som om vi var på rätt väg. Tack snälla Johanna, Andreas och Micke för att ni ställde upp och gjorde träningen möjlig! Fick med mej Micke och min syster ut för att träna i lördags också och då märkte jag att träningen med båten helgen innan gjort resultat. När de rodde ut med båten pep och gnällde Atlas på stranden av förväntan, han kändes riktigt laddad!! Han hämtade då båten klockrent och trots att repet låg över hans nos så kämpade han hela vägen fram till mej och lämnade repet!!! =) Oj vad glad jag blev! Gjorde några skick till på båten och det gick bra, men jag får agera en hel del på land för att han ska få lite fart upp. Båten är fortfarande ett oros moment, det får bära eller brista. Det känns som om det är 50/50 chans att det lyckas. Hoppas iaf att vi får poäng i det om än låga eftersom han ibland vill tugga på repet. Ska träffa Carina och Ozzy på torsdag och träna en sista gång innan tävlingen, det ska bli jätteskoj! Då ska jag passa på att träna på hämta figg som man så sällan kan träna. Kommer inte att träna båten nå mer för jag tror att minnesbilden nu är bra och jag törs inte prova den nå mer nu så nära tävlingen i fall det skiter sig :) Jag ska göra allt jag kan för att hålla mej lugn i helgen och peppa Atlas, så får vi se hur långt det räcker!

Kommentarer :

#1: Lina & Astor

Lycka till i helgen!!!

Hejja hejja :)



Ja nu har jag börjat blogga igen, det känns ju lite roligare att göra det när träningen går bättre. Hoppas bara det fortsätter så.

Kramis

skriven
#2: Maria å Nova

Ja önska er Lycka till i helgen..

Jag tror att att han kommer att jobba bra..

Synd att vi inte kunde va med...

Du får uppdatera blogg efter helgen..Ska ni va med både dagar eller?

Kram Maria å Nova

skriven
#3: Marita & Zelda

Åh, nej stackars dig om du är allergisk... ja det är en riktig plåga det där att gå och oroa sig för allergi. Men har du tur är det bara din syrras katter du är inte tål=)

Håller tummarna för att det går bra för er till helgen!

skriven

Kommentera inlägget här :