Ny dator

Äntligen har jag inhandlat en ny dator, så nu kanske det blir lite ordning och reda igen ;) Lär väl börja med att be er alla om ursäkt som mailat och skrivit andra meddelanden som jag svarat sent eller kanske inte alls på.... Nu ska det iaf bli bättring. Har varit på jobbet idag och Atlas var med mej dit som vanligt men nu var det sista gången. Vi har nämligen fått en ny chef som är allergisk :( Vi var 5 st som hade våra hundar där och det krånglar ju till en del, men som tur är så har ju Atlas en husse som även han har förmånen att ta med sig honom till jobbet, vilket numer blir 5 dagar i veckan. Det var två stycken på mitt jobb som påstod att Atlas morrat åt dom idag, den ena böjde sig ner för att klappa honom när han låg och åt på ett ben och den andra gick in i omklädningsrummet (där Atlas ligger) med sin dotter på 5 år och då skulle Atlas ha morrat åt henne. Detta förbryllar mej då det inte låter som den Atlas jag känner och efter ett samtal med Micke så tror jag inte att det var ett riktigt morr, utan ett prat morr som Atlas håller på med ibland. Svårt att förklara men ibland när vi får besök så kan liksom Atlas knorra och prata samtidigt som svansen går och han bär runt på sina leksaker som han alltid gör när han blir glad. Då kan han högt och ljudligt lägga av nåt som helt klart låter som morr, men som mer är ett läte från honom av gillande. Jag tror att det var det mina kollegor råkade ut för. Ligger han och äter på ett ben så är det ju lätt att tro att en hund morrar om det låter så, men nästan jämt när jag klappar honom när han ligger ner så gurglar och knorrar han och allra helst om han har nåt i munnen. Förstår nån av er vad jag menar eller tycker ni att jag är knäpp. Det är ju lite jobbigt att jag inte själv varit med när han gjort det, för då hade jag ju vetat vad det var för läte. Man blir ju ledsen om folk tror att jag har en elak och dum hund :( Nä nu ska jag snart lägga mej.... /Therese

Kommentarer :

#1: Anonym

Vad kul att ni är med i matchen igen=)

Jag tror som du att det inte var ett "riktigt" morr. Synd att inte ni han höra och se det.



Kramisar!

skriven
#2: Lina & Astor

Ja nu har det varit lite glest med uppdateringar tycker jag, men nu kanske det blir lite oftare då ;)

Ja du känner ju din hund bäst och om inte du tror att han morrat utan vet att han brukar "låta" så är det nog så. Förstår om det känns lite trökigt om folk tror att han är elak. Det är han ju inte!

Men va skönt att han ändå kan vara med Micke på hans jobb.



Kram

skriven
#3: Christel och Herman

TJOHOOOO äntligen en ny dator... Vad glad jag blev, du är ju en av dom jag följer med stort intresse. Tycker du och din Atlas är underbara och dessutom både tränar och tävlar Ni och det är alltid roligt att följa dom med just landsser som gör det.

Jag känner igen det där med morr som inte är morr. Våran Molly "pratar" MYCKET och med olika morr. Det kan vara tiggande-morr, uppmärksammande-morr, hallå Melwin gör något han inte får-morr, osv. Andra människor som inte känner henne tror ju naturligtvis att hon morrar för att hon är arg. Synd att Du inte var med och kunde se och tala om varför Atlas morrade dom två gångerna det hände.

Tråkigt att Ni fått en allergisk chef, ja det kan ju inte hon hjälpa men det är klart att det ställer till det lite då Ni alltid har haft med Er era hundar. Tur att Atlas har en husse som kan ta med honom.

Än en gång, kul att Du är tillbaks...

Kram Christel.

skriven
#4: Lillan & Zelda

Jättekul att du skriver igen=)

Jag vet precis vilket "morr-knorr" du menar för Zelda gör precis så hon åxå, speciellt om någon kommer springer hon runt med nåt i munnen och låter så. Hon är heller inte arg utan bara "pratar" men ovana människor kan misstolka och se lite skeptiska ut.

Men även om Atlas morrade så har han ju helt rätt att göra det när han ligger med ben.

skriven

Kommentera inlägget här :