Jag blir så trött...

Jag struntade i att ställa i Västerås för att domaren inte passade oss och anmälde mej ist till Österbybruk där det var en dansk domare. Nu när papprerna kom så har vi självklart fått domarändring :( En svensk tant... Jag tittade på hunddata över Atlas utställningar och han har aldrig fått bättre än en slät etta av svenska och finska domare. Tre gånger har vi haft en utländsk och då har han fått minst ck alla gånger. Finns ju inte så stor vits för mej att visa Atlas för nåt annat än utländska då. Vet nu inte hur jag ska göra med Österbybruk, om jag ska åka ändå eller strunta i det. Domaren heter Eva Eriksson och jag har ställt för henne förut, då fick Atlas en slät etta. Ska läsa kritiken från den utst och se vad hon gillade/ogillade och sen bestämma om jag åker.
Skulle även ha varit till Edsbyn idag och tränat vattenarbete med Carina och Annika med deras Landseers, men eftersom det toksnöade igår och var typ 3 grader varmt så kändes det inte så lockande. Jag ska förhoppningsvis kunna träffa Carina på lördag när hon har vägarna förbi och träna lite då ist. Jag har nu anmält till Nygårds båda tävlingar i juni och Atlas kan typ inte nåt, så lite panik har man ju ;)
Idag har han iaf fått burit runt på flytvästen som han mest tycker är ett byte som ska dödas. Har tar den gärna i munnen och sen fick han gå runt bredvid mej på min vänstra sida, men så fort han började slänga med den eller ruska så tog jag av honom den och började om. Man får hålla det på en nivå där det är roligt (annars gör inte Atlas saker) men inte FÖR roligt (då börjar han ruska och busa med föremålet). Det är verkligen en balansgång, men gick faktiskt bättre än väntat. Ibland så sa jag "tack" och tog flytvästen och Atlas fick en godis och sen fick han ta den igen och bara gå bredvid mej. Jag avslutade med att stanna och då satte han sig fot och lämnade den till mej!! Då blev det massa beröm såklart och jag har hittat ett bra sätt att föra in detta moment. När han kan detta bra på land ska jag börja lägga den i vattnet och till slut kanske han kan hämta den åt mej som sökapporteringsföremål =)
Nu ska jag be en stilla bön till vädergudarna att de lockar fram solen och värmen igen, så det kan få bli sommar!

Kommentarer :

#1: Christel och Herman

Oh fy, fick Ni SNÖÖÖ,brrr. Och jag som klagar över att det är molningt, regningt och lite kyligt. Nä att åka ner och träna vatten är väl inte lockande precis när det kommer snö. Vi var inte heller nere i helgen som vi tänkt, det var "svinkallt". Att det regnar eller är molningt är inget jag tvekar på, men när det är så kallt att vinterjacka krävs, då tycker jag inte att det är njutbart alls. Hoppas nu på bättre väder i veckan.
Kram Christel och Herman

skriven
#2: Christel igen

Glömde ju säga att Er flytväst träning går framåt, Atlas skötte sig bra, kul.

skriven
#3: Lina & Astor

Hejsan

Men va trökigt med snön, men nu är den väl borta va? I gbg är det himla gött väder.
En slät 1a av "tantdomaren" är väl inte dåligt, eller? Jag tycker ni ska åka på utställningen och hoppas på det bästa :) Vart är tävlingarna den 6e och 8e? Jag kanske
är hemma då, isåfall kanske man kan komma och kolla. Skulle vara kul ju.
Kram

skriven

Kommentera inlägget här :