Bäversafari, vattenträning och kök

Igår fyllde min mamma år och då ville hon åka på bäversafari på dalälven, då följde vi såklart med! Vi åkte med en båt som tog 12 personer och vi fick faktiskt se bäver vid tre tillfällen, varav vid två det kunnat vara samma bäver. Såg även en del bäverhyddor. Det vär spännande och väldigt intressant, jag har aldrig sett en bäver i verkligheten. Även om vi inte fått sett nån bäver så var det verkligen en fantastisk naturupplevelse. Vattnet var aldelens stilla och spegelblankt och solen sken, det är en mycket vacker natur vi har i nationalparken vid dalälven =)
 
Idag har jag tränat Atlas, mest på att simma med honom. Flera av gångerna gick det riktigt bra, han simmade försiktigt vid min sidan utan att tränga och hålla på. Vid ett tillfälle när han skulle dra in mej så verkade han inte ha så bråttom mot land utan simmade längs med ist för in... ? Tokhund ;) Jag har löst det med att när jag strandar så springer jag upp på land och hämtar favvoleksaken och belönar som vid apporteringen, förhoppningsvis så har han det i huvudet i fortsättningen och får lite mer drag.
Gjorde lite sökapportering också men tyvärr släppte/tappade han paddeln vid ett tillfälle efter att en broms besvärat honom. Det är nog vårat största handikapp, att Atlas blir så störd av flygfän, han blir helt blockerad :(
Provade även på undervattensapportering men Atlas vill så gärna krafsa med tassarna och det går inte för sig. Löste det så att jag tog en stor balja och fyllde den med vatten med ställde den i vattnet. Då blev det svårt att komma i med tassarna och han blev tvungen att doppa huvudet för att komma åt den. Han tog upp den flera gånger och fick byta mot godis, tror han tyckte det var ganska kul. Dock blev det inte jätte djupt i baljan men iaf en början. Tog sedan bort baljan och la den på botten, höll försiktigt en arm framför hans framben och då stoppade han ner huvudet och tog upp den, jättekul! Ska prova på lite djupare vatten sen.
Hoppas kunna träna med båt på söndag så han får testa det innan tävling en gång, men han älskar rep och att kampa så det var väl sjutton om han ska strula med det :)
Känns bra nu, som att vi har kommit nån vart med träningen. Det är roligt att träna och Atlas har kul, det är det viktigaste =)
I måndags kom vårat nya kök och igår vitvarorna, oj vad fint det kommer att bli!!! Vi har börjat lägga golvet som vi ska ha för att så småningom kunna skruva ihop alla dessa bänkskåp mm *suck*. Det tar tid när man ska göra allt själv, så nu längtar man bara tills det är färdigt.
Dock kom ett litet...eller ganska stort nederlag när jag fick veta vad bänkskivan som jag vill ha skulle kosta, håll i er: 10.000!!!! Har svårt att motivera för min sambo varför man ska han en sån dyr bänkskiva när det finns för 300:- på ikea, men den är så jäkla snygg!!! Ska man ändå lägga mycket pengar på ett helt nytt kök så måste det ju bli som man vill ha det, kosta vad det kosta vill! Ska ändå titta på andra alternativ, men jag har liksom svårt att tänka om när jag hittat rätt. Då vill man ju inte ha nåt annat...

Tack till er som orkade läsa detta långa inlägg ;) Go natt!

Kommentarer :

#1: Lina & Astor

Jag kanske kommer hem och hejjar på er på fredag :)
Det är inte klart än om jag ska hem.

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :