Härlig vårdag och bilder

Idag har min mamma, pappa och syster hälsat på. Vi åt mat och pratade, sen blev det en långpromenad i vårvädret. Passade på att träna lite under promenaden på fot och inkallning. Samt lite vardags träning som stanna, vänta, kom, sidan osv. Atlas fick även leta godis på en stor sten, där han fick gå runt stenen för att hitta en väg upp på den, eftersom den var för brant på ena sidan. Atlas börjar behärska ingångarna i fot riktigt bra nu, han går in utan hjälp och sätter sig hyffsat rakt, även vid inkallning. Sen hemma på gården så la jag Atlas så fick han ligga länge, i flera minuter när vi andra gick runt på gården och pratade och så.  Försöker lägga honom varje dag i olika situationer både inomhus och utomhus för att få in att ligger man så SKA man ligga tills nästa kommando ges oavsett vad. Jag brukar springa runt honom och leka och greja för att få upp störningen och även gömma mej, och han ligger tryggt tycker jag. Sen vet man ju inte hur bra han ligger bredvid andra hundar, men det visar sig.

Kommer lite bilder från idag och även från en spårdag vi hade för några veckor sen med Johanna, Andreas och deras hundar.

image52

image53

image54

Atlas, Berndt, Karin, Micke och Linda

image55


image56

image57

Salsa & Kaktus

image58

Atlas med sin funna älgklöv

image59

Atlas & Salsa

image60

//Therese

Kommentarer :

#1: Christel och Herman

Vilka underbara bilder, speciellt den där Atlas håller sin funna älgklöv. Ja det blev en riktig nytändning då man varit en dag med Lillemor. Nu gäller det ju bara att Hermans ben håller, annars får jag ha det på hobbynivå. Det är en jättebra träning du gör med Atlas då du lägger honom lite överallt och han vet att han skall ligga oavsett vad som händer runt om. Jag tror inte det kommer att bli några problem att lägga honom bredvid andra hundar, det gäller bara att grunden läggs bra och det tycker jag att du har gjort.En Glad Påsk önskar vi Er alla.
Kram Christel och Herman

skriven

Kommentera inlägget här :