Midsommar, träning och Oslo

Den här helgen har varit rolig, midsommar är min favorit högtid. Jag och Micke blev bjuden hem till min kompis Johannas mamma på fest. God mat och gott vin med trevliga människor! Jag och Micke kom hem vinglandes kl 5 på morgonen, vilket gör att man förstör halva midsommardagen... Det blev rätt lugnt på midsommardagen, var bara hemma med ett annat par och drack vin och spelade spel. Igår var jag till Storsjön och skulle träna med Atlas. Eftersom han gärna tuggar på apporten på tävling så lånade jag en apport av en kompis och skulle kolla om det är därför han tuggar? Första gången så tuggade han ett tugg på den och då var jag på honom direkt, efter det så tuggade han inte nånting. Gången efter det så var det inte ett enda tugg utan betedde sig som han gör med mina apporter, kom snällt in och satte sig sig fot med den. Tränade inte mer på det sen. Provade och simma med honom också, men det var svårt för det var så himla långgrundt vatten. Går dock bra att simma bredvid honom, men problemet är att han strular när han ska dra in mej. Tog lite hjälp av Micke denna gång så fick ropa från stranden när han började strula, och så fort han bar i väg åt rätt håll så la jag in "mot land". Hoppas det blir lite bättre. Har i värsta fall bara ett träningstilfälle till innan tävlingen i Norberg, så det kan gå hur som helst... På fredag bär det av till Oslo på en liten semestertripp med Johanna, Andreas och ett annat par. Hundarna ska också med förstås, för på lördag ska vi ställa ut Bjerke travbana. Det ska bli jätte kul att ställa i Norge, men det var bara 5 Landseer anmälda. Vi får se hur det går, har iaf en polsk domare. Vi får väl hoppas han gillar Atlas lika mycket som jag gör ;)

Kommentarer :

#1: Marita & Zelda

Lycka till i Norge! Se nu till att plocka med er ett cert till Sverige=)

Kramisar!!

skriven
#2: Lina & Astor

Kul att åka till Norge på utställning, det kanske jag oxå ska göra i höst, men till Hamar. Lycka till!

skriven
#3: Carina T

Gå in på min blogg, ni har blivit utmanad!



Kramisar!

skriven

Kommentera inlägget här :