Semester

Idag är det dag 2 på min semester och det är underbart. Har en del små grejer planerat men mest blir det hemma med fokus på att greja med vårat kök så det blir färdigt nångång. Som om inte det vore nog så har jag dragit igång progekt gäststuga :) Vi har en liten stuga på gården som jag tänkte att jag skulle måla invändigt och lägga nytt golv i. Vi har ju ganska ont om rum inne i huset och då tänkte jag att det kunde vara perfekt med en gäststuga. I morron åker vi till Sthlm på Iron Maiden, det ska bli sjukt roligt att få se dem igen!!! Har inte tränat Atlas så mycket efter senaste tävlingen, men hade tänkt tävla 2-3 aug så jag får lägga lite krut på det nu. Ska till Köping och ställa ut honom på lördag iaf, det ska bli skoj! Atlas får iaf rejält med motion nu när man har tid att vara ute i skogen hur länge som helst. Och efetrsom jag är väldigt rädd att tappa träningen under semestern så försöker jag att springa/cykla minst 3 gånger i veckan. Då får Atlas hänga på så han får springa av sig lite grann. Annars ligger han på gården hela dagarna och voffar på det som kan vara ett hot mot familjen ;) Jag gillar att han vaktar och inte ligger och "sover" ute, berömmer när han "talar" om att det kommer nån för han brukar sluta när jag talar om att jag har sett det han vill att jag ska uppmärksamma. Han fick ett ben härom dagen och då gjorde han nåt han inte gjort sen 2-3 år tillbaka, han grävde ner det. Min glupska hund brukar alltid mumsa i sig allt på en gång, men denna gång gömde han det så fint i en liten grop och krafsade över en massa pinnar och löv :) Hoppas bara han kommer ihåg vart han la det, för det gjorde han inte sist och oj vad han letade efter det =) Nu är det dags för det bästa på hela dagen, morgonpromenad!!! Jag älskar att gå i skogen med Atlas på morgonen, det är bra för själen =) //Therese

Kommentarer :

#1: Carina T

Ja visst är det härligt med sommar och semester =)

Vad avundsjuk jag blir när jag läser om att du ska på Iron maiden. Mitt "lilla" monster är ju döpt efter deras ;)



Kramisar!

skriven
#2: Christel, Herman&Melwin

Vad tråkigt att det inte gick så bra på tävlingen, men det är bara att ta nya tag. Vi har varit i Backamo och tränat inför instruktören Britt och det gick INTE bra kan jag säga. Här hemma har Herman fixat nästan alla momenten i den Öpnna klassen, men när vi skulle köra första momentet, livbojen så började Herman att bita och busa med repet och jag höll på att bli galen. MEN det var JAG som fick skäll, ha ha ha. Britt tycker att jag ställer för stora krav på Herman på momenten som han egentligen inte KAN. Ja, det blir till att träna mer delmoment. Har skrivit lite ang Backamo i min blogg som Du kan läsa. Här är det annars dåligt med vattenträning just nu, vi målar huset. Lycka till med köket och gäststugan, det är kul med renovering, men jag gillar INTE att måla hus.

Kram Christel, Herman och lille Melwin.

skriven

Kommentera inlägget här :