Hårdrockare så långt ögat kan nå

Den här helgen har jag tillbringat i Göteborg. Redan när vi kom till tåget i Horndal så såg vi (jag och min syster) de första av våra jämnlikar, Maiden fans! Hela Göteborg kryllade av förväntansfulla hårdrockare som skulle på sommarens höjdpunkt, Iron Maiden på Ullevi! Vi bodde hos Lina, en ditflyttad kompis från Österfärnebo. När kvällen började närma sig och vi skulle bege oss till Ullevi, så ser man massor av människor som är på väg dit. Det är en otroligt mäktig syn att se alla dessa som är på väg i samma syfte, att uppleva nåt stort. Konserten går inte att beskriva med ord som skulle göra den rättvisa, det jag kommer på i skrivandets stund som skulle kunna passa är: FUCKING AMAZING!!!!!! Jag var och såg Maidens konsert i Sthlm den 16:e och den var grymt bra men detta var det största jag upplevt i musikväg. Ja, kanske det största jag någonsin upplevt. Jag skrek och sjöng så rösten inte var sig lik efteråt och när Bruce talar om sin kärlek till deras största fans i världen, och Ullevi svarar med ett jubel som är öronbedövande då bara ryser jag. Jag har ett fånigt flin som inte går att få bort från ansiktet när jag tittar på en förstummad Bruce som som vanligt kommer av sig i sitt tacktal till Sveriges fans. Han bara ler och tittar ut på 56000 fans som skriker Maiden, Maiden. Jag sa till syrran att om detta inte är 5 plus, så finns det ingenting som är det. Och mycket riktigt när vi läser på löpsedlarna dagen efter: Maiden 5 plus i aftonbladet och 5 getingar i Expressen! Bruce lovar att de kommer tillbaka och jag längtar redan tills dess. Hoppas bara de kommer på sommaren och entrar Ullevi igen, det kommer jag inte att missa för allt i världen!!

Kommentarer :

#1: Lina & Astor

Jag förstår att det va "fuckin amazing"!!!

Nästa gång hänger jag med till Ullevi ;)



Kul att ha er här, vi ses snart igen!

skriven

Kommentera inlägget här :