Julklappar

Nu är julen förbi och man undrar varje år varför det tar sån tid och energi ifrån en inför julen??? Det ska planeras, köpas julklappar, lagas mat och bakas godis mm mm. Det säger ju bara tjoff och så är julhelgen över :) Jag har iaf haft en lugn och skön jul med god mat och fina klappar. Bla annat så har jag fått min favorit parfym, alla säsonger med Sex and the city, pengar, presentkort på spa, ansiktsbehandlingar och massage, skiva, smycken, hundböcker och mycket annat. Den ena hundboken var: "Fysträning med hund", jag har inte hunnit läsa så mycket ur den ännu men det verkar stå en hel del matnyttigt i den om huundens fysik och om hur man kan förbättra den på ett skonsamt sätt. Den andra boken var "Hundmöten" av Memea Mohlin och handlar om hundens kroppsspråk och hundens signaler i möten med andar hundar. Väldigt intressant att lära sig mer om. Jag visste tex inte att det är öronen på hunden som säger mest om vad hunden säger i alla situationer och att en viftande svans inte alltid betyder att hunden är glad, utan kan rent av betyda att hunden vill förstärka ett hotbeteende. Eftersom jag är butiksbiträde så har jag aldrig upplevt "klämdagar" och annat larv utan klev upp 5 på annandagen för att jobba på mellandagsrean. Sjuk hur folk ställer sig och köar på tidig morgon för att sen rusa in och roffa åt sig diverse fynd. Det är lika häpnadsväckande vaje år =) Annandagen började med att jag blev stoppad av Polisen.... Åkte på 50 väg och höll hastigheten tills 50m innan 70 skylten. Då började jag gasa upp och då ser jag blåljus i backspegeln....Hjälp! Hade ingen aning om att jag hade snuten efter mej! Det var ju bara att stanna och då hade de blåskontroll. Dom frågade varför jag var ute och åkte så tidigt på morgonen och undrade också om jag hade bälte på mej (eftersom jag alltid av nån jäkla dum anledning tar av mej det när jag stannar bilen.....utan att tänka på det, inge bra att göra när Polisen kommer :( De trodde mej iaf och jag fick köra vidare utan böter och med ett negativt blåstest såklart!!! Väldigt trött kom jag hem efter en 12 timmars jobbdag och gick i stort sett bara och la mej. Idag (söndag) har jag iaf varit hemma och grejat lite. Passade på att städa och tvätta lite, gå 2 långpromenader med Atlas och har tittat på den första säsongen av Sex and the city :) Har också bytt foder på Atlas och peppar, pappar så funkar det hitills väldigt bra. Royal Canin ska nämligen höja sina foder till 599:- säcken vid års skiftet och jag tycker det är gräsligt mycket pengar när en säck inte ens räcker i en månad!! Jag har varit super nöjd med deras lightfoder och skulle inte ha bytt om jag inte hade tittat lite närmare på Doggys orginalfoder som nästan innehåller samma protein och fett mängd men som har lite mer kolhydrater. Det kan ju vara värt att prova iaf och än så länge märker jag ingen skillnad förutom att Atlas till en början hade en grym energi. Han flög fram på promenaderna och var mer högt än lågt, kan vara kolhydraterna och inte klagar jag. Det var skoj att se honom sån och nu har det lagt sig lite och han är mer sitt vanliga jag igen :) En Doggy säck kostar 185:- på ICA så där finns ju massor med pengar att spara om Atlas mår lika bra på det fodret. MEN jag skulle absolut byta tillbaka om så inte var fallet, för Atlas hälsa kommer alltid i första hand! GOTT NYTT ÅR allihopa!!

Kommentarer :

#1: Carina T

Ja jag ser att du också haft fullt upp. Skratta när jag läste om rean. Nog för att jag älskar att shoppa men skulle aldrig vara motiverad av att hänga på låset.

Båda böckerna är bra, har båda ;)



Fy vad nervös jag skulle bli om polisen hade blåljus bakom mig. Jag skulle nog göra allt fel =)))



Kramisar!

skriven

Kommentera inlägget här :