Tillbaka till rutinerna

Nu har jag börjat jobba igen efter min 3 semesterveckor, det bästa med det är att komma in i de gamla rutinerna igen. Maten, träningen och allt annat funkar igen, skönt! =) Jag har haft en jättebra sommar där jag lyckades pricka in de tre varmaste och soligaste veckorna :)Vi har kommit en bra bit på väg med vårt nya kök, som vi nu kan använda. Fattar inte hur man kunde laga mat innan man fick induktionshäll och en ugn som blir varm på tre röda ;) Även diskmaskinen gör att det nu mer känns som lyx varje dag jag stoppar in nåt i den och slipper tänka på att jag har använt 6 glas på en och samma dag för att bara dricka vatten :) Det som fattas är kakling och tapeter, samt lister och annat småpyssel. Förra helgen var jag på Matildas och Tomas bröllop (Matilda är en tjej ur vårt gamla tjejgäng från skoltiden). Det var väldigt vackert och mycket trevligt! Fick äntligen chansen och träffa alla mina gamla tjejkompisar som numer bort en bit bort i olika delar av landet. Man blir ju själv lite sugen på att gifta sig, men det lär ju dröja om det ens blir av... :) Jag funderar på att tävla med Atlas den 6-7 sept i Nygård. Det är sista chansen detta år. Har inte tränat speciellt mycket den senaste tiden och därför tevkar jag en aning, dock så har vi ju alla moment mer eller mindre förutom båten. Om jag lägger lite krut på det nu, så kanske det blir roligt att tävla trots allt. Jag börjar förstå att det mestadels är mej det hänger på när vi tävlar. Min nervositet gör att Atlas vill "lätta upp stämningen" och börjar då "leka". Om jag bara slappnar av och inte spänner mej så mycket så går det bättre. Dock är det lättare sagt än gjort...

Kommentarer :

#1: Jessi

ibland är det skönt att komma tillbaka till vardagen :)

skriven
#2: Christel och Herman

Hej på Er. Hur går det med träningen av repet? Vi köpte en rejäl gummibåt förra veckan. Båten kommer ju in i alla momenten så vi tänkte att det var en bra investering då även Melwin skall träna och tävla vatten. Herman hoppade glatt i båten som om han vore född i en, ha ha ha. Sedan satt han SÅ stolt som en kapten med öronen uppåt då vi rodde ut. Han DJUPDÖK sedan i vattnet från båten då jag skickade honom ut till dummien utan problem. Andra och tredje gången tvekade han lite men dök sedan i. Herman gillar ju inte riktigt att komma under med huvudet i vattnet, men kanske det släpper.

Kram Christel.

skriven

Kommentera inlägget här :