Hur får man tiden att räcka till?

Just nu är det mycket hela tiden, hinner knappt ens med att skriva här. Jag har tagit tag i min träning igen och försöker träna 4 dagar i veckan, det gör att det blir en del kvällar som bara "försvinner". Jag skulle behöva träna Atlas mer än jag gör, men jag kan inte vara borta varje kväll har ju ett liv hemma också och ett hus som ska tas om hand... Jag och micke har bestämt att vi ska köpa huset vi nu än så länge hyr och då ska det rustas. Vi håller på att försöka planera ett kök och se till att få vattenburen värme. Jag har även under en period jobbat ca 20 timmar mer än heltid och har endast haft söndagarna lediga, då är det mycket som ska hinnas med :) Man känner sig ganska otillräcklig med massor man vill hinna göra, man får prioritera hela tiden. Nästa helg ska vi iaf till Sundsvall och ställa ut, och eftersom jag nu blev ledig lördagen (som jag egentligen skulle ha jobbat) så funderar vi på att vara med på Landseerträffen i Timrå. Johanna och Andreas ska även dom åka upp på lördagen för att ställa i Timrå, så då slår vi följe med dom och har hyrt en stuga vi ska dela på. Det blir spännande med tre stora hundar och 4 personer i samma stuga, hihii ;) Finns det bara hjärterum så löser sig resten ;)

Husse har fått ställt upp och tagit med Atlas till hans jobb fler dagar än valigt, men det funkar jättebra och Atlas är trött på kvällarna när han träffat olika människor hela dagen =)

Atlas har fått en ny kompis på mitt jobb, en Leonbergervalp =) Atlas tog direkt på sig rollen som storebror åt Julius och pussar honom hela tiden överallt :) Hoppas bara att de kommer att fortsätta hålla sams.

//Therese

Kommentarer :

#1: Christel och Herman

Ja det här med TID är svårt. Precis som du säger skulle man vilja ha mer tid till träning, men man gör ju så gott man kan. Vad kul att Ni skall köpa huset. Vi letar fortfarande efter vårt hus med stort H ute på landet. Ibland känns det hopplöst, men, någon gång dyker det väl upp, förhoppningsvis. Herman haltar igen, så det blir nog ingen tävling för vår del den 20 oktober.
Kram Christel och Herman

skriven

Kommentera inlägget här :