Tävling och rust

Idag har jag varit och kikat på när Johanna tävlade Salsa i LP1 på Sandvikens bk. De var jätte duktiga och slutade på 1:a plats med 1:a pris! Stort grattis!!!
Blev lite små inspererad och tränade Atlas lite när jag kom hem, han vill väldigt mycket och han har mycket bättre kontakt nu. Har lite bråttom och hamnar därför lite fel i position, men jag försöker köra mycket vänstersvängar för att få honom mer uppmärksam, samt tempoväxlingar. Brukar också lägga honom några minuter nästan varje dag och idag med störning av husse. Husse skuttade runt framför och bakom och jag tyckte han låg säkert trots det. Får väl se när jag ska våga lägga honom med andra hundar... Atlas har inte apporterat nå sen tävlingen i Nygård men han kan faktiskt sitta fot och hålla den nu, vilket han inte kunde sist jag provade. Skönt att man sakta märker resultat och att det går framåt, man blir lite peppad att fortsätta då.

På eftermiddagen har jag och Micke målat väggar och tak i hallen på de spacklade gipsskivorna vi satt upp i veckan, det blev så ljust och fint. Än saknas tapet på en fondvägg, lister och en till målning av taken samt golv. Tänk vilken tid det kommer att ta innan allt är klart, men kul ska det bli =)


Kommentarer :

#1: Madeleine

Vad kul att rusta och greja.:)

skriven

Kommentera inlägget här :