Julen närmar sig med stormsteg

Ja det är inte utan att man börjar få lite panik, mindre än två veckor till advent och sen är cirkusen igång. Fattar inte varför jag får panik inför jul och känner mej allmänt stressad. Jag ska fira jul borta och behöver inte fixa nåt speciellt i hemmet. Har alltid pyntat sparsamt, så det borde ta ca 2 minuter att ställa fram det lilla jag har ;) Köper inte julklappar åt så många och nästan hälften av dessa är  redan avklarade. Ska på sin höjd baka lussebullar och ev lite julgodis annars är det ju egentligen lugna gatan. Känns som man blir lite tressad inför jul för att det ska vara så på nå sätt, men visst är det skoj när den äntligen kommer och alla paket!!! Jag älskar paket och  är väl ungeför lika lycklig som ett barn på julafton.... larvigt va?! :)
I lördags bjöd mitt ena jobb (Lundgrens bageri) på julgala med julbord i Läkerol arena, Gävle. Det var jätte trevligt med god mat och bra underhållning. Kanske inte min favorit musik, men det mesta man ser live rycks man med i och tycker att det är helt okej.
Annars har jag inte gjort många knop i helgen... Tvättat bilen, eller nästan iaf... Jag spolade av den och sen fick min kära sambo fortsätta och gnussa med svampen, snacka om lat =)
På lördag ska jag nog träffa Johanna och träna lite. Jag behöver nån nu som kollar på mej och Atlas och som kan kommendera oss. Svårt att få nåt helhetsintryck när man tränar ensam utan nån annans ögon som kan ge synpukter. Ska lägga mesta fokus på ingångar, både med och utan apport. Har varit lite rädd för att börja med detta, men det ska börja tränas ordentligt nu.

Det var allt för nu! //Therese

Kommentarer :

#1: Christel och Herman

Ja stress över att det snart är advent DET är bara förnamnet här hos mig. I sista minut har vi bestämt oss för att äntligen göra om i storarummet här hemma och det innebär ju att det blir stökigt ÖVERALLT. Men det kommer bli superfint när det är färdigt, ha ha ha. Ja som man bäddar får man ligga som det sägs.

Kram Christel och Herman

skriven

Kommentera inlägget här :