Bilder från vattenträning

Nu har jag lagt in lite bilder från min och Atlas vattenträning i tisdags. Tyvärr blev det inga bilder på bogsering av båt, men när han hämtar husse med livboj =)

Var även ut och tränade en sväng i fredags och det gick okej. Tränger fortfarande när vi simmar, men jag försöker ta ut mina simtag ordentligt och "knockar" honom ibland för att han ska begripa att om man inte håller ett litet avstånd så kan man få en armbåge i nyllet :) När han drar in mej är det felfritt. Sök apportering med flytväst går inte bra, han vill bara springa och busa med den ist för att komma med den....gärna döda den först också :( Den är för rolig helt enkelt, men jag ska köra korta apporteringar med den och se till att belöningen är roligare än att busa med flytvästen men det blir inte lätt :/ Repet är fortfarande kul men när han skulle hämta husse med bojen så hade han så bråtton ut till honom att han släppte repet, märkte väl att det gick fortare att inte ha boj med sig :) Hur som helst så fick jag honom sen att hämta husse med bojen iaf, men han trasslade in sig totalt och hade riktigt jobbigt på vägen in. Han var så trött stackarn, men vem har sagt att vattenarbete inte är jobbigt?? =)

image3

Atlas står beredd på stranden

image4

Full fart ut med bojen

image5



image6

Snart framme

image7



image8

Är du med?




image9

Här har jag lite simträning med Johannas Hovawart Salsa, hon var såå duktig =)

Tack Johanna för att du tog bilder på oss när vi tränade!

Kommentera inlägget här :